دانستنی هاچطورنکات

نکات مهم قبل از خرید کالسکه نوزاد

خرید کالسکه نوزاد یکی از مهم‌ترین مراحل در پروسه خرید سیسمونی است و این آیتم از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که نوزاد تا زمانی که توانایی راه رفتن بدون کمک دیگران را پیدا کند، عموماً باید به کمک کالسکه جابه‌جا شود و بنابراین حداقل در دو سال ابتدایی زندگی، بخش زیادی از پروسه حمل‌ونقل او با کالسکه انجام می‌شود. بنابراین شما باید در انتخاب و خرید این آیتم، نهایت دقت و حوصله را صرف کنید. در ادامه قصد داریم راهنمایی ویژه و حرفه‌ای برای خرید بهترین و مناسب‌ترین کالسکه نوزاد را به شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

کالسکه نوزاد و انواع آن

کالسکه نوزاد انواع مختلفی دارد و این وسیله یکی از مهم‌ترین وسایلی است که در لیست سیسمونی نوزاد قرار می‌گیرد. کالسکه‌ها می‌توانند امکانات و قابلیت‌های مختلفی را در اختیار شما قرار دهند و با توجه به‌همین امکانات، قیمت کالسکه تعیین می‌شود. انواع کالسکه‌ها عبارتند از:

  • کالسکه مسافرتی؛

  • کالسکه سنتی؛

  • کالسکه ورزشی؛

  • کالسکه دوبل؛

  • ست کالسکه؛

  • و …؛

نکات مهمی که قبل از خرید کالسکه باید به آن توجه کنید

پیش از خرید کالسکه چندین نکته مهم وجود دارد که حتما باید به آن توجه کنید. در حقیقت شرایط زندگی شما نقش اساسی در انتخاب و خرید کالسکه نوزاد خواهد داشت.

  • اگر عمده رفت‌وآمدهای شما با سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس، مترو و تاکسی انجام می‌شود، از همان ابتدا باید کالسکه‌های سبک، مقاوم و با قابلیت جمع شدن سریع را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید سراغ کالسکه‌هایی بروید که دارای ست کریر هم هستند و می‌توانید برای چنین مواقعی از کریر برای جابه‌جایی نوزادتان استفاده کنید.

  • اگر عمده رفت‌وآمدهایتان با ماشین شخصی است و یا دائماً در‌حال سفر کردن هستید، بهتر است یک کالسکه مسافرتی خریداری کنید تا این پروسه بدون دردسر انجام شود.

  • اگر اهل پیاده‌روی‌های طولانی و گذراندن اوقات فراغت در پارک‌ها، شهرک‌های ورزشی و … هستید، کالسکه‌های اسپرت کمک زیادی به شما خواهند کرد.

نکاتی که در هنگام خرید کالسکه باید به آن توجه کنید

در حین پروسه خرید کالسکه نوزاد نیز چند مسئله مهم وجود دارد که باید به آن توجه کنید. این نکات باعث می‌شود در نهایت خریدی منطقی، اصولی و ایمن داشته باشید.

اسکلت کالسکه

اولین نکته‌ای که هنگام خرید کالسکه نوزاد باید به آن توجه کنید، کیفیت اسکلت آن است. بهتر است که اسکلت کالسکه از فلز مرغوب باشد تا به تدریج بر اثر استهلاک و آسیب‌های فیزیکی از بین نرود و کج نشود. حک شدن علامت استاندارد با نماد E روی بدنه کالسکه، می‌تواند نشان از مرغوبیت کالا باشد. ارائه ضمانت‌نامه معتبر نیز می‌تواند کیفیت کالا را تضمین می‌کند و در صورت وجود نقص یا مشکلی، امکان تعویض و تعمیر اسکلت کالسکه وجود خواهد داشت.

چرخ‌ها

چرخ‌های کالسکه، دومین مورد مهمی است که باید در پروسه خرید کالسکه بررسی شوند. کالسکه‌ها می‌توانند چرخ‌هایی متفاوت با تعداد متغیر داشته باشند. برخی از کالسکه‌ها ۴ چرخه، برخی ۶ چرخه، برخی دیگر ۸ چرخه و برخی ۱۲ چرخه خواهند بود. چرخ‌های باکیفیت و روان، عموما دارای روکش EVA هستند که یک نوع پلاستیک نرم و مقاوم در برابر شکستگی محسوب می‌شود. این روکش‌ها نه فقط در برابر ضربه، آسیب، سرما و … مقاومند، که کمک می‌کنند چرخ‌های کالسکه روی سطوح مختلف لیز نخورند و کنترلشان برای والدین آسان باشد. حتماً دقت کنید چرخ‌های کالسکه قابلیت چرخش 360 درجه داشته باشند تا برای دور زدن مجبور به تغییر جهت کل بدنه کالسکه نباشید. ترمزهای کالسکه را نیز بررسی کنید که هم در لحظه فعال کردن کاملاً کالسکه را متوقف کنند و هم قابلیت قفل چرخ به شکل کامل را داشته باشند.

جنس پارچه

یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که باید چک کنید، جنس پارچه‌ای است که در بدنه کالسکه به کار رفته است. خصوصاً که پوست بدن کودکان بسیار حساس است و اگر پارچه کالسکه ضد حساسیت نباشد، با مشکلات مختلفی درگیر خواهید شد. علاوه‌بر این، عمده نوزادان در کالسکه به خواب می‌روند و قسمت گردن و کمرشان دچار تعریق می‌شود. اگر جنس پارچه به اندازه کافی خوب و مرغوب نباشد، هم کودک کلافه خواهد شد و هم تا مدت‌ها درگیر رفع حساسیت پوستی او خواهید بود. خوشبختانه اکثر کالسکه‌های باکیفیت که توسط مجموعه‌های حرفه‌ای و معتبر مانند مجموعه سیسمونی مریم به فروش می‌رسند، از هر لحاظ تایید شده هستند و تعریق کودک را به خود جذب می‌کنند.

سایبان

سایبان کالسکه نقش بسیار اساسی در آرامش و راحتی کودک حین پیاده‌روی و … خواهد داشت. سایبان‌ها عموماً از جنس‌های متنوعی طراحی می‌شوند و می‌توانند از پوست کودک در برابر تابش مستقیم نور آفتاب، باد، باران و برف حفاظت کنند. برخی از کالسکه‌ها دارای سایبان متحرک هستند که در سه‌ حالت مختلف تنظیم می‌شوند و در تمامی شرایط آب‌وهوایی به کمک شما خواهند آمد. برخی از نمونه‌های جدیدتر، در قسمت میانی سایه‌بان یک توری مخصوص دارند که شما می‌توانید دائماً وضعیت نوزاد یا کودک را حین پیاده‌روی مشاهده کنید.

نشیمنگاه

در پروسه خرید کالسکه نوزاد، حتماً به نشیمنگاه آن توجه کنید که قابلیت تنظیم و تغییر موقعیت را داشته باشد. اکثر کالسکه‌ها امکان تغییر زاویه نشیمنگاه در سه وضعیت خوابیده، لم و نشسته را به شما می‌دهند. نوزادان تا حوالی شش ماهگی، توان کنترل سر و گردن خود را ندارند و باید دائماً در کالسکه بخوابند؛ اما از ۶ ماهگی به بعد می‌توانند گردن خود را ثابت نگه دارند و به راحتی یا در کالسکه لم دهند یا در جای خود بنشینند. اگر کالسکه قابلیت تنظیم نشیمنگاه را نداشته باشد، فرزند شما دچار مشکلات و ناراحتی‌های مختلفی در ناحیه لگن و ستون فقرات خواهد شد و توجه داشته باشید در این سنین، کودکان در‌حال رشد هستند و ممکن است در فرایند شکل‌گیری استخوان‌هایشان اختلال به وجود بیاید. وجود زیرپایی نیز باعث می‌شود پای فرزندتان هنگام خوابیدن از کالسکه آویزان نشود و به این ترتیب از کمردرد کودکان نیز جلوگیری خواهد شد.

دستگیره

کالسکه باید دستگیره قابل تنظیم داشته باشد. عمده کالسکه‌ها یا دارای دستگیره مبلی هستند یا دارای دستگیره عصایی که هر یک از این دو نوع را می‌توانید به سلیقه خود انتخاب کنید. کالسکه‌های دارای دستیگره‌های عصایی، امکان چرخاندن محل نشستن کودک را به شما نمی‌دهند و به این ترتیب نمی‌توانید فرزند خود را در موقعیتی قرار دهید که هنگام هدایت کالسکه درست رو به روی شما باشد. ارتفاع دسته در استفاده از کالسکه و هدایت آن اهمیت زیادی دارد و اگر قابل تنظیم نباشد، احتمالاً در هدایت کالسکه دچار مشکل خواهید شد. دستگیره‌ها معمولا با توجه به میانگین قد بانوان طراحی می‌شوند و اگر قدتان بالاتر یا پایین‌تر از میانگین بانوان است، باید یا کالسکه‌ای را انتخاب کنید که دستگیره‌ش در ارتفاع کمتری باشد یا امکان تنظیم ارتفاع آن را به شما بدهد. این امکان با یک دکمه فشنگ‌شکل که روی دسته قرار گرفته است، به شما داده می‌شود. اگر این امکان وجود نداشته باشد، هدایت‌کننده کالسکه بعد از مدتی دچار مشکلاتی از قبیل کمردرد، گردن‌درد و … خواهد شد.

سبد لوازم کودک

اگر عادت به پیاده‌روی‌های روزانه یا حمل کودک خود به وسیله کالسکه در بیرون از منزل دارید، حتماً توجه داشته باشید که کالسکه انتخابی‌تان از سبد لوازم کودک برخوردار باشد. این سبدها عموماً روی دسته یا زیر نشیمنگاه کودک قرار می‌گیرند و می‌توانید ساک، اسباب‌بازی، شیشه شیر و … را هنگام پیاده‌روی در آن قرار دهید.

پروسه خرید سیسمونی نوزاد اگرچه شیرین و هیجان‌انگیز است، اما باید با درایت بسیار زیاد و رعایت نکات مختلفی انجام شود تا هم بودجه خانواده‌ها برای خرید سیسمونی هدر نرود و هم کالایی که برای راحتی نوزاد و والدینش خریداری می‌شود از کیفیت بالایی برخوردار باشد. خرید کالسکه نوزاد از مراکز معتبر و حرفه‌ای، به شما این امکان را می‌دهد که از پروسه خرید خود و نتیجه نهایی اطمینان کامل حاصل کنید و نگران هدر رفتن بودجه و خرید کالای غیر اصل و بی‌کیفیت نباشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا