ترند های روز

تشییع جنازه صدرالدین حجازی چگونه بود؟

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، این بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون که سه روز پیش پس از گذراندن چند روز در کما درگذشت، صبح امروز ششم شهریور ماه در قطعه هنرمندان بهشت ​​زهرا در جوار حسین اندام (جادوگر) به خاک سپرده شد.

به گزارش ایسنا، این بازیگر مدتی بود که از سرطان پیشرفته رنج می برد و چند روزی در بیمارستان بستری بود.

پژمان بازغی، ابوالفضل پورعرب، محمد شیری، پرویز زاگیری، امیرحسین شریفی، فرهاد بشارتی، محسن شایان فر، جواد نوروزبیگی، رضا توکلی و اصغر همت از جمله حاضران در مراسم تشییع این بازیگر بودند.

امیرحسین شریفی تهیه کننده وی در سخنانی کوتاه در مراسم تشییع پیکر صدرالدین حجازی به همکاری با وی در بیش از 18 فیلم و سریال اشاره کرد و ادامه داد: وظیفه خود را احساس کردم که بیایم و بگویم که صدرالدین حجازی انسان بسیار پاک و شریفی بود.

وی ادامه داد: ایشان که مثل یک برادر به سر فیلم کنار من می آمد. هم بازیگر بود و هم دستیار و در سینما دلتنگ کسانی مثل صدرالدین حجازی هستیم و جایش خالی بود. من ماه گذشته (مرداد) به بهانه تولدش با صدرالدین صحبت کردم، او بسیار ناراحت بود، هیچ مسئولی با او تماس نگرفته بود.

شریفی خطاب به هنرمندان حاضر گفت: باید حواسمان به هم باشد و دست دراز کنیم.

وی همچنین تاکید کرد که صدرالدین حجازی جایگزینی در سینمای ایران ندارد.

اصغر همت این بازیگر همچنین در سخنانی گفت: آنچه سزاالدین حجازی است به دلایلی انجام نشد اما در مجموع می توانم بگویم که صدرای ما مظلوم واقع شد. شاهد بودم که در دوستی هایش دوستی نمی دید. حتی در شعر هم ذوق خوبی داشت.

او دوست نداشت چه در حرفه و چه در زندگی اش دچار مشکل شود. او خیرخواه همکارانش بود. می دانیم که اگر صدرالدین حجازی را نداشتیم، ستاره دهه 70 و 80 را نداشتیم. او ریشه در تئاتر داشت.

اصغر همت در پایان سخنان خود گفت: چند وقت پیش در مراسم بزرگداشت امین تارخ گفتم که فقط مردم قدر هنرمندان را می دانند.

فرهاد فخرمنش اجرای برنامه را بر عهده داشت.

ایمان قلازی از نزدیکان صدرالدین حجازی به بیان اخلاق، منش و خوش اخلاقی صدرالدین حجازی پرداخت و از قدردانی از مردم در زمان حیات گفت و ادامه داد: چرا قدردانی از زندگان را فراموش می کنیم؟ از این مکان عبور می کنیم؟ جدی و پراکنده از عمو صدرا که دیگر اینجا نیست تشکر کنیم، تاریکی را کنار بگذاریم و امروز دست پدر و مادرمان را ببوسیم.

در این مراسم ابوالفضل پورعرب که مدتی پیش به دلیل مشکل پایش و در حالی که روی ویلچر نشسته بود در بیمارستان بستری شده بود، درباره صدرالدین حجازی صحبت کرد و گفت: صدر نه تنها بازیگر بود بلکه نویسنده، سخنور و دانشمند نیز بود.

سینا حجازی فرزند این بازیگر با تشکر از حاضران گفت: بابا مرکز ثقل بود. اگر در جمع بود همه با هم بودند و اگر نبود گروه فضای خاصی نداشت. بابا بهترین بازیگر مراسم شکرگزاری شد و همیشه رفیق بود. من افتخار می کنم که پدرم زندگی نجیبی داشت و برای اعداد و ارقام و پول و اعداد در برابر کسی سر فرود نیاورد.

پژمان بازغی رئیس انجمن بازیگران سینما نیز به فعالیت های صدرالدین حجازی و آثار ماندگار وی اشاره کرد و گفت: در 21 شهریور همزمان با روز ملی فیلم آیین نامه بازیگران حقوق کودک و عضویت را اعلام می کنیم. قوانین برای بازیگران جوان نیز به روز شده است. خسارات بعد از کرونا برای انجمن عقب‌نشینی کرد و در معاونت اجتماعی تلاش کردیم شرایطی را برای عزیزان جانبازی که اکنون قادر به کار نیستند فراهم کنیم تا فضای مادی و معنوی مناسبی برای آنها فراهم شود. چون کسی جز خودمان پشت سر ما نیست. دولت ها می آیند و می روند. وعده ها می آیند و می روند و ما باید مالیات بدهیم. امیدوارم بتوانم کاری را که می خواستم در مدت حضورم در انجمن انجام دهم.

او همچنین متنی از علی دهکردی (مدیرعامل خانه سینما) که در سفر است را خواند. دهکردی در متن خود نوشت: صدرا را از نوجوانی می شناختم. او در تئاتر متخصص بود، مردی که بی قرار به نظر می رسید. او به دنبال حل مشکلات دوستان، همکاران و حتی غریبه ها بود. آنقدر مغرور بود که خیلی دیر بیماری خود را فاش کرد و باور نمی کرد این صدرای پرشور و پرانرژی اینگونه شود. او حتی در نقش های کوتاه تر نیز حضور درخشانی داشت. به خانم شکیبا که پروانه وار از ایشان مراقبت کرد و همچنین به فرزندانش صمیمانه تسلیت می گویم.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا