ترند های روز

یازدهمین دوره جایزه کتاب مهر به پایان رسید/ با داوری دختران نوجوان

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، مراسم اختتامیه یازدهمین دوره جایزه کتاب مهر روز شنبه 24 شهریور 1403 با هدف ترویج کتابخوانی و به منظور آشنایی دختران نوجوان با دنیای کتابخوانی در تماشاخانه هامون برگزار شد. ادبیات و در نتیجه افزایش اعتماد به خود و توانایی هایشان.

جایزه کتاب مهر اولین جایزه کتابی است که توسط دختران نوجوان اعطا می شود و ایجاد ارتباط نزدیک بین نویسندگان و نوجوانان و کمک به معرفی آثار نویسندگان متعهد به حوزه نوجوانی از اهداف اصلی این مجموعه است که توسط آقای علی اصغر در سال 1392 موسسه خیریه سیدآبادی و مهر طاها تاسیس شد.

به گفته سرکار خانم فرزانه رحمانی، دبیر علمی جایزه کتاب مهر، داوران نوجوان علاوه بر مطالعه رمان های منتشر شده در سال قبل، به بررسی و نقد آنها می پردازند و با ارتباط موثر و فعالیت گروهی، انتخاب بهترین کتاب را نیز تجربه می کنند. . در این دوره کتاب های «جسدهای معلق» نوشته مریم فریدی از انتشارات پیدایش در بخش تالیف، «خواهر خوانده» با ترجمه لیلا حیدری، انتشارات پرتغال به عنوان کتاب برگزیده و کتاب های «فرار از سال صفر» نوشته حسین. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انتشارات قربانزاده خیاوی در بخش تالیف و «ساختمان گالانت» با ترجمه محمد جوادی از کتابفروشی تندیس شایسته تقدیر شناخته شدند.

همچنین دبیرخانه یازدهمین دوره جایزه کتاب مهر از تلاش های سازنده دو مروج کتاب به نام های نسرین خضری و هانیه ابویسانی قدردانی کرد و آنها را به عنوان برگزیدگان یازدهمین دوره جایزه کتاب نقد و بررسی کتاب های برگزیده معرفی کرد . آنها شایسته تقدیر داوران جایزه کتاب جوان در مراسم اختتامیه هستند. قرائت شد و داوران نوجوان با اهدای تندیس و لوح سپاس از نویسندگان و مترجمان برگزیده و شایسته کتاب تقدیر کردند.

یازدهمین دوره جایزه کتاب مهر به پایان رسید/ با داوری دختران نوجوان

در ادامه این مراسم، قاسمی نیکو، دبیر اجرایی یازدهمین دوره جایزه کتاب مهر از ناشران منتشر کننده رمان های نوجوان خواست تا کتاب های خود را که اولین بار در سال 1402 منتشر شده است، برای بررسی به دبیرخانه جایزه کتاب ارسال کنند و برای تهیه این کتاب ها نیز می باشد. لازم به همکاری با دبیرخانه دوازدهمین جایزه کتاب مهر است.

یازدهمین دوره جایزه کتاب مهر با حضور داورانی از موسسه خیریه مهرتا، موسسه توانمندسازی مهر و ماه، انجمن درخت کوچک زندگی قزوین، پرنده درختی کوچک تهران، برخی از مراکز کودک و نوجوان تهران، تربت حیدریه، اردبیل و نیشابور، موسسه شکفا، موسسه دست های پرنده توکا انوشه مشهد، نوجوانان باغچه یا هواس و نوجوانان کتابخانه بهار در روستای رامین چابهار برگزار شد.

243

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا