ترند های روز

شروع چهارمین فصل هنری «رهبری» در روسیه/همکاری با سن پترزبورگ

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، علی دراری آهنگساز و رهبر ارکستر بین المللی ایران پنجشنبه 14 مهرماه برای نوزدهمین بار در آخرین فصل هنری خود به عنوان رهبر مهمان ثابت در مجموعه اپرای ماریینسکی روی صحنه می رود. در سن پترزبورگ روسیه

به گزارش ایرنا، در این کنسرت که با ارکستر سمفونیک اپرای ماریینسکی برگزار می شود، علاوه بر آثار فرانتس پیتر شوبرت آهنگساز اتریشی و الکساندر آرتونیان آهنگساز ارمنی، «پژواک پارسی» امیر مهیار تفرشی پور آهنگساز بین المللی ایرانی اجرا می شود. . .

«پژواک پارسی، کنسرتو برای هارپ و ارکستر» در سال 1384 با الهام از موسیقی ایرانی و با تکنیکی بسیار پیشرفته نوشته شد و در سه موومان تصویری موسیقایی از امپراتوری ایران را نشان می دهد. «پژواک پارسی» پیش از این در لندن توسط علی دری برای کمپانی ناکسوس کارگردانی و ضبط شده بود.

رهبری برنده مدال طلای مسابقه جهانی رهبری ارکستر در فرانسه، برای اولین بار در فصل هنری 2021-2022، توسط والری گرگیف، مدیر کل هنری اپرای ماریینسکی، برای رهبری دو اثر از مشهورترین آهنگسازان روسی. ; دیمیتری شوستاکوویچ و نیکولای ریمسکی کورساکوف به اپرای ماریینسکی دعوت شدند و پس از این اجرا او بلافاصله به عنوان رهبر مهمان دائمی اپرای ماریینسکی منصوب شد.

علی دراری در این دوره چندین اثر از آهنگسازان مشهور جهان به ویژه آهنگسازان روس و شرقی را روی صحنه برد و در کنار این آثار، رضا فخری خواننده اپرا، سمفونی «چنین گفت زرتشت» را اجرا کرد و امین غفاری نوازنده ویولن نیز یک بار از وی دعوت کرد. مجموعه هنری برای اجرای سمفونی “نوها خان” (برای ویولن و ارکستر). هر دو اثر متعلق به مجموعه «مادر ایران» ساخته علی درباری است.

در پایان دومین فصل هنری حضور علی درش در مارینسکی، والری گرگیف، اسطوره روسی رهبری جهان، در مراسمی تلویزیونی از نتیجه زحمات علی درش در مارینسکی تجلیل و تشکر کرد. اکتبر امسال، این هنرمند چهارمین فصل هنری خود را در مجتمع اپرای Mariinsky در سن پترزبورگ روسیه آغاز می کند.

علی دراری نوازنده، آهنگساز و رهبر ارکستر بین المللی متولد 1327 در تهران است. او پیش از این در ارکسترهایی مانند فیلارمونیک رادیو تلویزیون بلژیک، فیلارمونیک چک و فیلارمونیک بلگراد سمت رهبر مهمان دائمی را بر عهده داشت.

او همچنین مسئولیت رهبری هنری ارکسترهای سمفونیک بروکسل، مالاگا، زاگرب، پراگ و مالاگا را بر عهده داشته است. این آهنگساز رهبری بیش از 120 ارکستر برجسته جهان را بر عهده داشته و حدود 250 آلبوم موسیقی کلاسیک جهان را با ارکسترها و اپراهای مطرح جهان ضبط کرده است و یکی از برجسته ترین چهره های موسیقی ایرانی است.

243

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا