ترند های روز

علی نصیریان: ببینیم نسل جوان/ سینمای ایران در سطح جهانی حرفی برای گفتن دارد.

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، علی نصیریان در مراسمی که در شب چهارشنبه بیست و یکم شهریور 1403 به مناسبت گرامیداشت وی و فرا رسیدن روز ملی سینما برگزار شد، فرهنگ و هنر را خوراک روح و روان جامعه دانست. 21 شهریور. فضای جدیدی در زندگی روزمره لازم است تا لذت زیبایی را از طریق هنر بچشیم.

به گزارش ایرنا، وی با تاکید بر اینکه هنر بیانگر مفاهیم زندگی برای انسان است، ادامه داد: هنر بهترین مفهوم زندگی را به شکلی ساده و زیبا به مردم عرضه می کند.

نصیریان به تأثیر هنر در ابعاد مختلف زندگی اشاره کرد و تصریح کرد: هنر به قدری در درک این مفهوم مؤثر است که باید تشخیص داد که بسیاری از معانی اشعار حافظ با آواز بی نظیر استاد برای ملت ایران معنا یافته است محمدرضا شجریان.

وی هنر را بازنمایی زندگی دانست و گفت: هنر به زندگی مردم جهت می دهد. فرهنگ شناسنامه و هویت مردم است و هر سنگی باید برای حفظ آن باقی بماند.

این هنرمند پیشکسوت ادامه داد: فرهنگ و هنر بهترین نماینده یک ملت و جامعه در عرصه بین المللی است، بنابراین توجه به این جایگاه بسیار مهم است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه سینما و ساختار دراماتیک آن وام گرفته شده از غرب است، اظهار داشت: امروز به برکت تلاش هنرمندان و فعالان این عرصه، سینمای ایران به سطحی از رونق رسیده است که جای کار دارد. . بیایید در سطح جهانی بگوییم.

نصیریان سواد را رمز شکوفایی یک هنرمند خواند و افزود: هنر یک کار خلاقانه است و بدون داشتن سواد لازم، رونق در این مسیر امکان پذیر نیست. بخش مهم دیگر آموزش هنر، تمرین و آموزش است. در دهه 1930 که کتاب و معلمی در عرصه تئاتر و فیلم وجود نداشت، هنرمندان با تکیه بر تداوم و ممارست مسیر رشد و شکوفایی را طی کردند.

وی به نسل جوان و خلاق توصیه کرد به تمرین، تقویت قوه تخیل و خودآموزی در عرصه هنر توجه ویژه داشته باشند.

در پایان این مراسم ضمن تجلیل از علی نصیریان از تندیس وی رونمایی شد.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا