ترند های روز

«غرب زدگی» خواسته جوانان جلال و شور اجتماعی/ آل احمد منتقد همه چیز و همه بود.

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد درگذشت جلال آل احمد، روز یکشنبه نشستی «بسمه جلال القلم» با حضور انجمن دوستداران سیمین و جلال برگزار شد. 18 شهریور 1403 از ساعت 17 الی 19 در فرهنگسرای فردوس.
در این نشست که در تالار آفرینش فرهنگسرای فردوس با حضور علاقه مندان و اعضای انجمن سیمین و جلال، دکتر محمد بقایی (ماکان)، دکتر غلامرضا خاکی و دکتر کنعان کیایی برگزار شد، پیرامون اندیشه های آل احمد پرداخت. در آثار منتشر شده از ادبیات داستانی و غیرداستانی و دیدگاه های عمومی اجتماعی و فلسفی وی نیز بحث شده است.

بر اساس این گزارش، دکتر بقایی در سخنانی با عنوان تأملاتی در اندیشه های آل احمد، هنگام تحلیل و بررسی برخی از آراء و اندیشه های ایشان در آثاری چون غرب زدگی، آن را ناشی از عواملی چون نیازهای جوانان و شور و نشاط اجتماعی، در حالی که طرد، بر تفکر بیشتر در بیان، انتشار و انتشار نظرات تاکید داشت.

دکتر خاکی نویسنده کتاب «جلال نقده» گفت: جلال تعابیر متعددی دارد، می توان او را یکی از متفکران مکتب انتقادی فرانکفورت دانست، جلال همه چیز و همه را نقد می کرد، یکی از حوزه های نقد او نقد بود. از متولیان رسمی دین بود و از این طریق به نقد تصوف نیز پرداخت و می توان گفت به دنبال معنویت سکولار بود.

دکتر کیایی به عنوان سخنران پایانی به تشریح کلیات ادبیات داستانی جلال آل احمد پرداخت و در مورد موضوع، سبک و شکل داستان و همچنین رسالت جلال در ادبیات داستانی صحبت کرد.
محمدحسین دانایی رئیس انجمن دوستداران سیمین و جلال نیز در ابتدای جلسه گزارشی از فعالیت ها و عملکرد سالانه انجمن و همچنین برنامه های آتی آن ارائه کرد.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا