ترند های روز

اولین فیلمی که وزیر دید چه بود؟

به گزارش خبرگزاری فارسیرو؛ سید عباس صالحی در اولین توییت خود در شبکه ایکس پس از مسئولیت مجدد در سینمای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه در مقاله ای در کانال طعم سینما نوشت که می توان نام زیبایی الهی را تجسم بخشید و دنیای موازی باشکوهی خلق کرد، به همه کسانی که چنین رویایی را تعبیر و نمایندگی می کنند تبریک می گویم.

پیام وزیر ارشاد به مناسبت روز سینما

وزیر ارشاد همچنین در پیامی که این وزارتخانه به مناسبت 21 شهریور روز ملی فیلم منتشر کرد، نوشت:

بزرگداشت روز ملی فیلم برای پاسداشت فرهنگ این سرزمین و هنرمندان زیبا و دلسوز این عرصه است که از هر پدیده ای برای بیان هنرمندانه واقعیت ها و فرصتی برای ارائه فرهنگ و تمدن غنی ایران عزیز استفاده می کنند.

سینما، این صنعت اعجازآمیز آمیخته با هنر، زبان گفتگو، تعامل، تفاهم و هماهنگی بین نخبگان و مردم از یک سو و جامعه و نظام مسلط از سوی دیگر است. این زبان گاه شعر ایرانیان را در دل روزگار به شیرینی و مهربانی به تصویر می کشد و گاه هر چند تلخ و هشداردهنده رنج ها و کاستی های ما را نشان می دهد و این رحمت سینماست که همچنان به پیشرفت و زدودن دانش ادامه داده است. . جهل به عنوان یک گنج گرانبها در وجدان شما.

کشف کرامت انسانی و مراقبت اجتماعی که منجر به آگاهی نسل های بیشتر می شود، رسالت والایی است که فیلمسازان برای دلجویی از مردم زمان خود بر عهده گرفته اند که این زندگی سلیم است، ولادت پربرکت دانش و هنر. که در جستجوی پیشرفت و جهت گیری جامعه است.

نگین هنر زاده همین فضیلت اندیشیدن و فرصت آفرینی است. سینما و سینماگران مسئولیت نظارت بر تولید هنری خلاقانه و حقیقت‌محور را به عنوان شهروند بر عهده گرفته‌اند و آثار تأمل برانگیزی که توسط هنرمندان ایرانی خلق شده‌اند، بسیار زیاد است.

اکنون ادامه این راه پر افتخار در سایه وزش باد وفاق و همدلی بار دیگر بارقه های امید را در چشمان سینمادوستان شعله ور ساخته و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این امر نقش موثری ایفا می کند. پیشرفت

تبیین علمی و کاربرد عملی این رویکرد در طراحی و تحقق رویدادهای مهم و محرک تعریف شده است که از جمله آنها می توان به «جشنواره فیلم ایرانی مهر» اشاره کرد که بر استعدادهای سینمایی استان ها تکیه و تمرکز دارد.

تجربه سینمایی و سرمایه آفرینی یکی از جدی ترین الگوهای این رویداد است که هدفی جز امکان ظهور نسل جدید سینمای ایران و آماده سازی هنرمندان مستعد شهرستانی ندارد. حوزه وسیعی که هدف آن تولید و توسعه هنر سینمایی در مناطق شریف ایران اسلامی است.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همت و حمایت خود را معطوف جوانان مطالبه گر و پرتلاش این مرز و بوم کرده است و قصد دارد سفیری را کشف کند که با درک، دانش و مهارت خود، اعتبار و سربلندی سینمای ایران را دو چندان کنند. امیدوارم این آرمان والای که تبلور شعار «برای ایران» است و مؤید تعمیم توجه همه جانبه دولت به همه ثروت مردم ایران است، به واقعیت تبدیل و تجلی یابد.

این مراسم فرخنده در روز خجسته سینمای ملی و با تجلیل از بزرگان هنر سینما، تجلیل از هنرمندان و تجلیل از عموم مردم دوستدار سینما برگزار می شود. من این لحظه را گرامی می دارم و آرزوی دوران شکوفایی بیشتری برای سینمای برومند ایران دارم.

امیدوارم با رفاقت و همدلی سینما دوستان عزیز بتوانیم واقعیت سینمای ایران را بهتر از گذشته ارائه کنیم.»

24357

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا