ترند های روز

قدیر آشنا: جشن «مهر سینمای ایران» زمینه ساز وحدت ملی است/ اتفاقی که تبدیل به سخنرانی می شود

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، از روابط عمومی سومین جشنواره فیلم های ایرانی مهر، نشست خبری سومین جشنواره فیلم های ایرانی مهر صبح امروز با حضور قدیر آشنا دبیر این جشنواره و علیرضا مرادی برگزار شد. مدیر روابط عمومی در اتاق غدیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور اصحاب رسانه.

12 مهر و موم پایان جشنواره فیلم های ایرانی

در ابتدای این نشست علیرضا مرادی مدیر روابط عمومی سومین جشنواره فیلم های ایرانی مهر گفت: این رویداد سعی دارد هنرمندان را به یکدیگر نزدیک کند و از فعالان دیده نشده صنف تجلیل کند.

وی افزود: این جشن از امروز و مصادف با روز سینما آغاز شد و 21 مهرماه به پایان می رسد.

مهر سینمای ایران گفتمان می شود/ سینما اساس وحدت ملی است

در ادامه قدیر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی کشور و دبیر سومین جشنواره تمبر ایران با تبریک روز فیلم گفت: مهم ترین هدف این جشن بزرگداشت این روز سینما چیست. ? روزی در تاریخ ما روز فیلم است و سازمان های سینمایی و علاقه مندان به فیلم باید این روز را گرامی بدارند.

وی افزود: ارتباط اداره کل فرهنگ و آموزش و پرورش و مسئولان دولتی با سینماگران استان ها کم بود. هدف بعدی ما ایجاد این ارتباط بین هنرمندان و مسئولان استانی است. این روزها باید درباره فیلم ها، نقدها، نقدها و تبلیغ حضور در فیلم باشد. به مناسبت این روز با بنرها و تجلیل از سینما در استان ها تجلیل می شود.

آشنا با اشاره به مطالبات هنرمندان استانی برای برگزاری این جشنواره گفت: هدف بعدی جشنواره فیلم مهر ایران تجلیل و تجلیل از هنرمندان سینمایی استان هاست. در رویدادهای سینمایی اغلب به دنبال هنرمندان، کارگردانان و… بودیم و از دست اندرکاران سینما در استان ها از نظر زیرساختی کمتر مورد تقدیر قرار گرفته اند.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی کشور تاکید کرد: اگر هنرمند در استان خودش دیده شود، مورد اعتماد کار قرار بگیرد و مورد تکریم قرار گیرد، از مهاجرت به تهران جلوگیری می شود. امسال درخواست جدی از هنرمندان استان داشتیم که این اتفاق بیفتد.

دبیر سومین جشنواره فیلم های ایرانی مهر درباره حضور استان ها در این جشن گفت: امسال دستورالعمل اجرایی را به استان ها ابلاغ کردیم که در صورت تمایل به برگزاری، تاریخ سی و یکم را به ما اعلام کنند. استان ها تدارکات خود را اعلام کردند و شورای سیاسی استان ها با نهادهای فرهنگی و تشکل های سینمایی در برگزاری این جشن همکاری می کنند.

آشنا با اشاره به عنوان این جشن گفت: فکر می کنم شاخصه سینمای ایران به سخنرانی تبدیل شود. در جشنواره ها و رویدادهایی که داریم ممکن است عده ای به هر دلیلی شرکت نکنند اما مهر سینمای ایران متعلق به همه مدیران عکاسی، پژوهشگران، منتقدان و… است. از هر حرفه ای

جشن مهر سینمای ایران اساس وحدت ملی است

دبیر سومین جشنواره فیلم های ایرانی مهر ضمن تاکید بر شعار دولت چهارم مبنی بر وحدت ملی گفت: ابتدا باید وحدت در روح شکل بگیرد و سپس در رفتار جاری شود. اگر تفاهم مشترکی در مورد موضوعی حاصل شود، می توان در مورد رفتار و عملکرد نیز به توافق رسید. فرهنگ، هنر و سینما می توانند مهمترین نقش را برای همدلی و همدلی ملی ایفا کنند. جشن مهر سینمای ایران یکی از مصادیق زمینه سازی برای نزدیک شدن دل ها و ایجاد وفاق ملی است.

وی در خصوص تعداد هنرمندانی که تاکنون در این جشن ها تجلیل شده اند، گفت: در سال اول تجلیل از هنرمندان در 13 رشته تجلیل شد و از 347 نفر تجلیل شد. سال گذشته در همین تعداد حوزه (نویسندگان، تهیه کنندگان، کارگردانان و…) در مجموع از 584 هنرمند تجلیل شد که از این تعداد 65 نفر از تهران بودند.

آشنا درباره برنامه های سومین جشنواره فیلم های ایرانی مهر در تهران توضیح داد: در تهران از نهادی تقدیر می کنیم که فعالانه وقف تولید فیلم های سینمایی است. همچنین از برخی هنرمندان، ویراستاران، پژوهشگران و نویسندگان پیشکسوت استانی و کسانی که در حوزه زیرساخت فعالیت می کنند، تجلیل خواهیم کرد، زیرا بخش خصوصی کارهای خوبی در این زمینه انجام داده است. همچنین از انجمن فیلم جوانان ایران و تهیه کنندگان فیلم تجلیل خواهیم کرد.

قدیر آشنا: جشن از

جشن مهر سینمای ایران با مراسم فرهنگی پاسداشت روز سینما متفاوت است

دبیر این رویداد با اشاره به حضور مدیرکل خانه سینما در شورای سیاستگذاری سومین جشنواره فیلم ایرانی مهر گفت: درخواست داریم این جشن را همراه با خانه سینما برگزار کنیم. از آقای دهکردی خواستیم که به ما بگوید چه کسانی باید تجلیل شوند.

و افزود: قصد ما این نبود که کسی را حذف کنیم. امسال پیشنهاد برگزاری این جشن و جشن فرهنگی روز سینما را دادیم که پذیرفته نشد.

آشنا ضمن اشاره به تفاوت جشنواره فیلم های ایرانی مهر با رویداد فرهنگی پاسداشت روز فیلم، ادامه داد: این دو جشن از نظر ماهیت جشن متفاوت هستند. جشنواره فیلم برای ژانرها برگزار می شود اما جشنواره مهر سینمای ایران برای همه هنرمندان از همه شاخه های کشور است.

دبیر سومین جشنواره فیلم های ایرانی مهر از احتمال برگزاری اختتامیه این رویداد در تالار ایوان شمس خبر داد.

سومین جشنواره مهر سینمای ایران تا 12 مهر 1403 در سراسر کشور برگزار می شود.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا