ترند های روز

علیرضا طبایی درگذشت – فارسیرو

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، احمد طبایی فرزند این شاعر با اعلام این خبر به ایسنا گفت: پدر صبح امروز (دوشنبه 28 شهریور) دار فانی را وداع گفت.

وی با بیان اینکه از این حادثه شوکه شده است، افزود: هنوز زمان برگزاری مراسم تشییع مشخص نیست.

علیرضا طبایی در 23 آذر 1323 در شهر شیراز به دنیا آمد و امروز در سن 80 سالگی در منزل خود درگذشت. اولین مجموعه شعر او با نام غنچه های پاییزی در تیرماه 1344 منتشر شد و در سال 1348 به ترانه سرایی روی آورد و در عرض چند سال موفق به ساخت ترانه هایی چون «طلسم آرزوها»، «کوچه میعاد»، «عشق تو نیست» شد. بمیر “، “فقط با گل”، “شهر فرنگ چشمات”. «مرد سرگردان»، «یاد آن شب‌ها»، «دختر دریاها»، «آسمان آسمان»، «نگاهم با نگاه تو قصه‌هایی دارد» و… طبایی مدیریت صفحات شعر را نیز بر عهده داشت. مجله جوانان موزور به مدت 14 سال.

این شاعر مجموعه های شعر «غنچه های پاییزی» در سال 1344، انتشارات پیروز، «از انتهای شب» در سال 1350، انتشارات بامد، «خورشیدهای روی دیوار» در سال 1360، انتشارات توس، «شاید گناه از عینک من، باش در سال 1384، انتشارات آینه جنوب (این مجموعه از سوی جایزه شعر خبرنگاران به عنوان کتاب سال انتخاب شد)، “مادر ایران” در سال 1390، انتشارات شادان و “تندر اما ناگهان” در سال 1391، آوای. انتشارات کلار.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا