ترند های روز

مجید مجیدی: سینمای ایران در دهه اخیر رها شده است

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، مجید مجیدی امروز 27 شهریورماه در شصت و نهمین جشنواره منطقه ای فیلم جوانان ایران که در پردیس سینمایی ملت ها برگزار شد، اظهار داشت: معتقدم استعدادهای درخشان بیشماری در دل این کشور نهفته است و شما می توانید جزو ذخایر باشید. و گنجینه های سینمای ایران و حمایت از این سینما که در دهه اخیر به شدت مورد بی توجهی قرار گرفته است.

و افزود: ساختن فیلم مانند یک کشف است و تا زمانی که با وجود تو یکی نشود، آن اثر جاودانه نخواهد بود. اول از همه سینما باید از وجود شما بگذرد و هیچ چیز به اندازه زندگی شما نمی تواند به شما کمک کند. زندگی خوب، دید مناسب و تحقیقات میدانی از عوامل مهم و تاثیرگذار در کار یک فیلمساز است که باید با دقت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

این هنرمند سینمای ایران با تاکید بر اهمیت کار گروهی در این زمینه خاطرنشان کرد: تبادل نظر و کار گروهی در پرورش خلاقیت بسیار موثر است و به ویژه در بخش فیلمنامه نباید از آن غافل شد.

مجیدی ادامه داد: یک فیلم سعی می کند احساسات، احساسات را به اشکال مختلف منتقل کند. در این زمینه، هر چه فیلمساز به زبان فطرت انسان که بی زمان و بی زمان است و به جنبه های معرفتی که در وجود انسان نهاده شده است نزدیکتر شود، با مخاطبان و در واقع ساخت و ساز بیشتر ارتباط برقرار می کند. سایت کاملتر و کلی تر خواهد شد و من این را در آینه ای که دریافت کرده ام می بینم.

در ادامه این نشست شرکت کنندگان در جشنواره به طرح سوالات تخصصی پرداختند که توسط مجیدی پاسخ داده شد.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا