بازی

افسانه سیاه پوست چین در صدر خبرها قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارسیرو و به نقل از گجت نیوز، در میان عناوین ریز و درشتی که امروزه در صنعت بازی های ویدیویی بزرگ منتشر می شود، یک عنوان نقش آفرینی از یک توسعه دهنده چینی توانست هرکسی را که این روزها از آنها می پرسی کند. «Black Myth: Wukong» ساخته استودیوی چینی «Game Science» در 20 آگوست، مربوط به 30 آگوست، برای پلی استیشن 5 و ویندوز منتشر شد و از همان ساعات اولیه عرضه شروع به شکستن رکورد کرد. چندین رکورد که برای یک بازی آرام و بدون ویرایشگر برجسته انتظار نمی رفت.

رکوردها و فروش شگفت انگیز Black Myth: Wukong

بازی Black Myth در کمتر از یک هفته 10 میلیون نسخه فروخت و در عرض دو هفته فروش آن به 18 میلیون نسخه رسید. به لطف این آمار چشمگیر، این بازی اکنون در بین بهترین بازی های دنیا از نظر سرعت فروش قرار گرفته است. همچنین لازم به ذکر است که سازندگان در این مدت بین 700 تا 800 میلیون دلار از فروش این بازی کسب کرده اند. این بدان معناست که آنها نه تنها 70 میلیون دلار هزینه ساخت را جبران کرده اند، بلکه 10 برابر این مقدار درآمد ایجاد کرده اند.

کمتر از یک روز پس از عرضه، Black Myth موفق شد رکورد جدیدی را در تعداد بازیکنان همزمان به ثبت برساند و از بازی های معروفی مانند Elden Ring، Cyberpunk 2077، Dota 2 و Counter Strike 2 پیشی بگیرد و در جایگاه دوم قرار گیرد. 2 میلیون و 111 هزار و 104 نفر این بازی را همزمان تجربه کردند که او را صاحب این رکورد می کند; تنها PUBG، یکی از پدیده های گیمینگ سال های اخیر، با رکورد 3 میلیون و 257 هزار و 248 بازیکن همزمان، از استودیوی Game Science پیشی گرفته است.

این تنها دستاورد Black Myth: Wukong در Steam، بزرگترین پلتفرم بازی رایانه شخصی نیست. این بازی همچنین رکورد تعداد بازیکن را در بین تمامی بازی های تک نفره در تاریخ این پلتفرم به ثبت رساند. این رکورد قبلاً در اختیار Cyberpunk 2077 و Elden Ring، دو عنوان مورد انتظار استودیوهای مشهور بود. با این حال، محبوبیت Black Meat به قدری گسترده بوده که به این بازی نقش آفرینی چینی تنزل یافته است.

افسانه سیاه پوست چین در صدر خبرها قرار دارد

چین در درجه اول بازیگر اصلی در بازار بازی های موبایلی است، اما بازی های کمتر موفقی برای کنسول ها و رایانه های شخصی ظاهر شده اند. Black Meat اولین بازی کنسول / رایانه شخصی از یک استودیوی چینی است که به این سطح از عملکرد تجاری رسیده است.

معرفی مختصری از بازی Black Legend.

استودیوی مستقل Game Science که حتی کارمندان زیادی هم ندارد، شش سال است که بازی Black Legend را توسعه می دهد و در سال 2020 اعلام کرد که بین سه تا چهار سال طول می کشد تا توسعه کامل شود. ایجاد این استودیو پس از این روند نسبتا طولانی توسعه، نه تنها یک موفقیت تجاری بزرگ بوده است، بلکه نوید ظهور بازی‌سازان چینی را در زمینه پرفروش‌ترین بازی‌های AAA پس از شرکت‌های غربی و ژاپنی می‌دهد.

افسانه سیاه پوست چین در صدر خبرها قرار دارد

Black Meath عنوانی اکشن نقش آفرینی است که گیم پلی آن تحت تاثیر سری Dark Souls، ریبوت Godavor و برخی دیگر از عناوین مشابه Souls قرار گرفته است. داستان این عنوان تحت تاثیر رمان چینی «سفر به غرب» حول محور سفر خطرناک یک مرد میمون برای بازیابی شش شی افسانه ای و کشف حقیقت گذشته می چرخد.

همانطور که در بالا ذکر شد این عنوان برای پلی استیشن 5 و رایانه های شخصی در دسترس است اما تیم سازنده به دنبال آوردن آن به ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس نیز هستند که پیش بینی می شود پس از ورود پلی استیشن 5 پرو به بازار، این بازی به این کنسول جدید سونی

افسانه سیاه پوست چین در صدر خبرها قرار دارد

58323

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا