ترند های روز

این بازیگر مشهور به یکی از 100 چهره مهم هوش مصنوعی در جهان تبدیل شد.

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، اسکارلت جوهانسون یکی از 100 چهره تاثیرگذار هوش مصنوعی در سال 2024 به انتخاب مجله تایم است. دیدن نام چهره هایی مانند سام آلتمن، مارک زاکربرگ و ساندار پیچای در لیست چهره های تاثیرگذار هوش مصنوعی غیرعادی نیست، اما هیچ کس انتظار ندارد نام اسکارلت جوهانسون را در لیست 100 چهره تاثیرگذار جهان ببیند. . از هوش مصنوعی

چرا بازیگر «انتقام‌جویان» در فهرست تایم قرار گرفت؟

در ماه مه، اسکارلت جوهانسون ادعا کرد که سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI با او تماس گرفته تا اجازه استفاده از صدای او را در چت بات جدید شرکت بدهد. اسکارلت جوهانسون صدای دستیار هوشمند مجازی به نام سامانتا در فیلم «او» بود.

جوهانسون درخواست سام آلتمن را رد می کند اما مدتی بعد کمپانی «OpenAI» از صدایی مشابه صدای این بازیگر در محصول خود استفاده می کند. شباهت صدا به قدری زیاد بود که دوستان نزدیک جوهانسون و رسانه ها را سردرگم کرد.

اقدام غیراخلاقی “OpenAI” با واکنش جوهانسون روبرو شد که در یک کمپین جامع خواستار محافظت از هویت مردم در هنگام شیوع دیپ فیک شد.

واکنش ها چه بود؟

شرکت “OpenAI” در پاسخ اعلام کرد که از صدای جوهانسون در چت ربات هوش مصنوعی خود استفاده نشده و از بازیگر دیگری استفاده کرده است، اگرچه در نهایت مجبور شد صدای استفاده شده در چت بات خود را تغییر دهد.

کاربران فضای مجازی نیز واکنش شدیدی به رفتار این شرکت معروف هوش مصنوعی نشان دادند و سام آلتمن را به رفتارهای غیراخلاقی و فرار از حق کپی رایت متهم کردند.

حتی سیاستمداران هم وارد میدان شدند و سناتور برایان شاتز خواستار قانونی شدن این حوزه شد و از حق مردم بر صدا و تصویرشان صحبت کرد. یک ماه بعد، او لایحه آموزش و آگاهی عمومی را به همراه چند سناتور دیگر ارائه کرد که بر محافظت از مردم در برابر تصاویر و ویدئوهای جعلی تاکید داشت.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا