ترند های روز

پنجاه و پنجمین سالگرد درگذشت جلال آل احمد در فرهنگسرای فردوس

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، نشست «بسم جلال القلم» با مشارکت انجمن عاشقان سیمین و جلال به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد درگذشت جلال آل احمد، یکشنبه 18 ق. شهریور. 1403 از ساعت 17 الی 19 در فرهنگسرای فردوس برگزار می شود

جلال آل احمد، نویسنده، مترجم و منتقد ادبی در 11 آذر 1302 در خانواده ای مذهبی در محله سیدنصرالدین تهران به دنیا آمد و در 18 شهریور 1348 در سن 46 سالگی در اسلام گیلان بر اثر سکته قلبی درگذشت. .

آل احمد در طول زندگی خود، ترجمه آثار نویسندگانی چون آندره ژید، ارنست یونگ، یوژن یونسکو، داستایوفسکی و معرفی آلبر کامو. مقاله منثور خاص در آثار او; حمایت از شاعرانی مانند شاملو، نصرت رحمانی و دیگر جوانان؛ شعر نیمایی را بیشتر معرفی کنید و به گسترش آن کمک کنید. ایجاد تشکل های ادبی و صنفی از جمله انجمن نویسندگان ایران و… نقش بسیار مؤثری در پیشرفت ادبیات معاصر داشت.

در نشست یادبود «جلال القلم که بود» که به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد درگذشت ایشان برگزار شد، دکتر محمد بقایی، دکتر غلامرضا خاکی، دکتر مینا عبداللهی، دکتر کنعان کیایی، ال دکتر. محسن محبی و محمدحسین دانایی مدیر انجمن دوستداران سیمین و جلال به عنوان سخنران حضور خواهند داشت و درباره زندگی جلال و تاثیر او بر ادبیات معاصر صحبت خواهند کرد.

انجمن دوستداران سیمین و جلال یک تشکل غیردولتی و غیرسیاسی است که در سال 1392 به همت چند تن از بازماندگان خاندان جلال آل احمد تأسیس شد و هدف اصلی آن تجلیل از پدیدآورندگان ادبیات و هنر ایران است.

علاقه مندان می توانند برای شرکت در این برنامه به فرهنگسرای فردوس مراجعه کنند.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا