ترند های روز

«هومر» در تهران نشسته! – اخبار آنلاین

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، موزه هنر جهانی یکی از معدود موزه های ایران است که با نمایش آثاری از کشورهای مختلف به موضوع هنر جهان می پردازد. موزه ای به مساحت 1400 متر مربع حدود 400 اثر هنری و تاریخی را به نمایش گذاشته است. این آثار برگرفته از موزه های بنیاد مصطفان بوده و قدمت تاریخی آنها از هزاره چهارم قبل از میلاد تا قرن بیستم پس از میلاد است.

به گزارش ایسنا، زینب نظری، راهنمای موزه هنر جهان که در مجموعه دفینه قرار دارد، تندیس هومر را به عنوان یکی از آثار برجسته این مجموعه معرفی کرد و در این باره توضیح داد: هومر بر سکو نشسته است. چنگ معروف او او در کنارش به آثار پیکاسو می اندیشد. با وجود نابینایی، چشمانش هزاران داستان اساطیری را ثبت کرده است. به گفته مورخان، هومر داستان‌های باستانی ایلیاد و ادیسه را جمع‌آوری کرد و در حالی که با چنگ معروف خود از شهری به شهر دیگر می‌رفت، برای مردم یونان روایت کرد. چنگ یکی از سازهایی بود که در ایران باستان می نواختند.

ایلیاد داستان جنگ تروا و ادیسه داستان بازگشت اودیسه، یکی از فرماندهان جنگ تروا، به همسرش پنه لوپه بود. هومر برای یونانیان همانقدر مهم است که فردوسی برای ما.

این مجسمه زیبا اثر هنرمند فرانسوی “Jacques Antoine Théodore Quinçon” است.

مجسمه هومر در موزه هنر جهانی در مقابل نقاشی های مدرن قرار گرفته است، شاید از دیدن سبک های جدید شگفت زده شده باشید.

در این موزه می‌توانید آثاری از پیکاسو، سالوادور دالی، ایران دارودی و دیگر هنرمندان مشهور جهان و همچنین مجسمه‌های برنزی و سنگی و آثار مکزیک و هند را ببینید.

موزه هنر جهانی یکی از موزه های تدفین واقع در بلوار میرداماد تهران است و بلیط ورودی آن 50 هزار تومان است. این موزه همه روزه به جز شنبه ها از ساعت 9 صبح تا 17:30 باز است و روز چهارشنبه چهاردهم شهریور ماه به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع) تعطیل می باشد.

¡

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا