ترند های روز

«اتاق بغلی» پدرو آلمادور در ونیز درخشید/ 17 دقیقه تشویق

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، جولیان مور و تیلدا سوینتون دوشنبه شب در جشنواره ونیز با نمایش فیلم «کمد» پدرو آلمادووار غافلگیر شدند و 17 دقیقه مورد تشویق قرار گرفتند.

وقتی تشویق ها قطع شد، آلمادور از پله ها پایین رفت و به سمت بالکن سینما رفت تا با هواداران سلفی بگیرد و امضا بگیرد. مور و سوینتون همچنین در تلاش بودند تا بفهمند که چه زمانی زمان مناسبی است که از سالن خارج شوند.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، تشویق های «آتاق باغلی» در جشنواره از همه استقبال ها فراتر رفت و برای «بروتالیست» برادی کوربت (12 دقیقه)، «ماریا» پابلو لارین با بازی آنجلینا جولی (8 دقیقه). فیلم “نظم” گذشت، درام جنایی جاستین کورزل، جود لا (7 دقیقه).

این فیلم، اولین فیلم انگلیسی زبان آلمادووار، در شبی در ونیز به نمایش درآمد که موج گرمای طاقت‌فرسا فروکش کرده بود و مور و سوینتون زیر بارانی ملایم روی فرش قرمز قدم زدند و عکس گرفتند.

«اتاق بعدی» با بازی دو بازیگر برنده اسکار اینگرید (مور) و مارتا (سوینتون) درباره دو دوست است که زمانی در یک مجله نیویورک کار می کردند. اینگرید اکنون یک رمان نویس پرفروش است و مارتا مراحل پایانی سرطان را پشت سر می گذارد.

جولین مور همیشه یکی از چهره های اصلی جشنواره فیلم ونیز بوده و با درام «برش های کوتاه» ساخته رابرت آلتمن در سال 1993 به این جشنواره آمد که برنده جایزه بهترین بازیگران جشنواره شد. او متعاقباً جایزه بهترین بازیگر زن را در ونیز برای «دور از بهشت» تاد هاینز در سال 2002، «یک مرد مجرد» در سال 2009، که اولین کارگردانی تام فورد طراح مد را رقم زد، و «سب اوربیکن» به کارگردانی جورج کلونی در او در سال 2017 مهمان ونیز بود و در سال 2022 رئیس هیئت داوران ونیز بود.

سوئینتون همچنین در سال 1991 برای بازی در فیلم «ادوارد دوم» برنده جایزه بهترین بازیگر زن در ونیز شد. او همچنین در سال 2009 به همراه مور در جشنواره شرکت کرد و در سال 2020 شیر طلایی جشنواره را به خاطر دستاورد هنری خود دریافت کرد.

«اتاق بغلی» به نوعی ادامه‌ی «مادران موازی» محصول سال ۲۰۲۱ آلمادور است که در ونیز به نمایش درآمد و جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره را برای پنه‌لوپه کروز دریافت کرد. آلمادووار با «عادات تاریک» (1983)، «زنانی در آستانه فروپاشی عصبی» (1988) که برنده جایزه بهترین فیلمنامه ونیز شد و فیلم کوتاه «صدای انسان» (2020) با بازی سوینتون در ونیز حضور داشت. او جایزه یک عمر دستاورد جشنواره را در سال 2019 دریافت کرد.

بدیهی است که سوئینتون و مور از تحسین کنندگان بزرگ این فیلمساز هستند و از اقامت خود در ونیز برای تمجید از او استفاده کردند.

تیلدا سوینتون بعدازظهر دوشنبه در نشست خبری فیلم در جشنواره سینمای ونیز گفت: «شخصاً از مرگ نمی‌ترسم و فکر می‌کنم کل راه پذیرش مرگ برای برخی افراد طولانی است.

وی ادامه داد: به نظر من این فیلم درباره پیروزی بر مرگ است.

سوینتون با تمجید از آلمادوار گفت: او استادی است که حس طراوت، سختگیری و نظم مطلق او شگفت آور است و من هنوز احساس می کنم یک دانش آموز در حال تماشای اولین فیلم او هستم.

مور همچنین گفت که هیچ کارگردانی را در کل دنیا نمی شناسد که بتواند فیلم بهتری درباره دوستی دو زن مسن بسازد و در واقع کمتر داستانی در مورد دوستی زن به خصوص دوستان بزرگتر در ادبیات و ادبیات دیده ایم. فیلم . او با اطمینان گفت که این فیلم جشن عشق و دوستی و همچنین تاکید بر نیاز بشر به آرامش و رویارویی با واقعیت مرگ است.

آلمادوار از دو نقش اول خود به همان اندازه قدردانی کرد و گفت: “آنها دقیقاً همان لحن مورد نظر من را دریافت کردند و من بسیار بسیار خوش شانس بودم زیرا هر دو بازیگر بزرگی هستند.”

«اتاق باغلی» از 30 آذرماه اکران می شود.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا