ترند های روز

گنجینه ارزشمند گیلانی با 30 هزار نسخه کتاب به کتابخانه مرکزی رشت اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، کتابخانه شخصی دکتر گیلانی، سید حسین میرمجلسی که شامل چندین کتاب و نشریه در زمینه های مختلف برای استفاده عموم مردم به ویژه پژوهشگران، دانشجویان می باشد. ، دانش آموزان و دیگر مردم دوستدار فرهنگ استان، به کتابخانه مرکزی رشت اهدا شد.

سید حسین میرمجلسی تصمیم گرفت این گنجینه گرانبها را به زادگاهش استان گیلان اهدا کند تا همه علاقمندان به ویژه پژوهشگران، دانشجویان، دانشگاهیان و اهالی فرهنگ و ادب از این منابع غنی بهره مند شوند. کتاب ها و نشریات اهدایی به کتابخانه مرکزی رشت به همراه قفسه های کتابخانه میرمجلسی بالغ بر 30 هزار نسخه است که ارزش آن به بیش از 10 میلیارد تومان می رسد.

فرهنگ و تمدن ایران، اسلام و جهان، تاریخ، جغرافیا، ادبیات، فلسفه، حکمت، سیاست، عرفان، ملل و نباتات، فرق و احزاب، لغت نامه ها و دایره المعارف های مختلف، ترجمه ها و تفاسیر فارسی قرآن و رشته های مختلف لا. تاریخ اسلام و مذهب شیعه حاوی متون تاریخی و مجلات معتبر علمی و ادبی فارسی از ابتدا تا کنون است.

گفتنی است سید حسین میرمجلسی در سال 1319 هجری شمسی در شهر لاهیجان متولد شد، وی متخصص بیماری های گوارشی و کبدی از آمریکا است. وی در طول زندگی خود قریب به 70 سال در کنار حرفه پزشکی و تلاش در جهت سلامت و درمان بیماران و خدمت در مراکز آموزشی و تحقیقاتی پزشکی به مطالعه و گردآوری کتب و نشریات متعدد و متنوع پرداخته است.

وی در سفر به رشت از قسمت های مختلف پروژه کتابخانه مرکزی رشت و محل کتب اهدایی در این کتابخانه بازدید کرد.

گنجینه گرانبهای گیلانی شامل 30 هزار نسخه کتاب به کتابخانه مرکزی رشت اهدا شد.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا