ترند های روز

شاه، پنج ماه قبل از پیروزی انقلاب: در ایران فقط هزار زندانی سیاسی وجود دارد

به گزارش خبرگزاری اخبار آنلایندر تابستان 1357، حدود پنج یا شش ماه قبل از پیروزی انقلاب، شاه در مصاحبه ای با مجله آلمانی Aster گفت که در ایران کمتر از هزار زندانی سیاسی وجود دارد و درآمد سرانه ایرانیان افزایش یافته است. . از 160 دلار به 2250 دلار در 15 سال گذشته. بخش‌هایی از این سخنان شاه را می‌توانید در این مصاحبه که روز پنجشنبه نهم شهریور 57 توسط کیهان به نقل از رویترز از هامبورگ منتشر شده، بخوانید:

من دستور داده ام که زندانیان سیاسی شکنجه نشوند و مطمئنم که این دستور اجرا خواهد شد.

(از شاه شنشاه در مورد تعداد زندانیان سیاسی پرسیدند، گفت) زندانیان سیاسی یعنی چه؟ اما بیایید فرض کنیم منظور شما را متوجه شدم. کمتر از هزار.

ناآرامی های اخیر در ایران توسط نیروهای متخاصم این کشور تشدید شده است. همیشه افرادی هستند که به راحتی می توان آنها را تحریک کرد.

منظورم این است که کل کشور در حال جنگ است. سوال اینجاست که آیا کشور می تواند آزاد و مستقل بماند یا خیر؟

… حکومت ایران راه را برای یک حکومت دموکراتیک و لیبرال هموار می کند. من دلیلی نمی بینم که ایران تا زمانی که این اقلیت در انتخابات سال آینده انتخاب می شود، اقلیت پارلمانی نداشته باشد.

با وجود این احزاب اقلیت، آنها باید به قانون اساسی و احترام به سلطنت سوگند یاد کنند.

(از شاهنشاه پرسیده شد که آیا سیاست گسترش آزادی ها نتیجه فشار دولت کارتر است؟ گفت) نه مستقیم، بلکه اتفاقات ایران تحت تأثیر این موضوع بوده است که موضوع حقوق بشر هر روز اهمیت بیشتری پیدا کرده است. روز

هیچ مانع اساسی بر سر راه آشتی با رهبران مذهبی مخالف برخی از جنبه های سیاست حکومت ایران وجود ندارد.

درآمد سرانه ایرانی ها 160 دلار است.[در ۱۵ سال اخیر] به 2250 دلار رسیده است.

25957

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا