ترند های روز

محمدعلی بهمنی، شاعر غنایی درگذشت

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، سجادی سخنگوی ستاد رصد وضعیت کنونی استاد محمدعلی بهمنی دقایقی پیش در گفتگو با اصحاب رسانه از جاودانه شدن استاد محمدعلی بهمنی خبر داد.

به گزارش ایسنا، با وجود اینکه پزشکان در آخرین لحظات تلاش کردند با احیای قلبی وضعیت این استاد را تثبیت کنند، اما پس از دو نوبت احیای قلبی این امر میسر نشد و استاد محمدعلی بهمنی حوالی ساعت 23 امروز درگذشت. او نهم شهریور شد.

لازم به یادآوری است که زمان تشییع پیکر این شاعر بزرگ معاصر در تهران و تدفین وی در بندرعباس در اطلاعیه های بعدی به اطلاع عموم خواهد رسید.

محمدعلی بهمنی در پایان ژوئن 1403 به دلیل سکته مغزی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری شد. پزشکان اعلام کرده بودند که شاعر قدرت تکلم را از دست داده است. اما در روزهای بعد سلامتی او بهبود یافت و قدرت خود را بازیافت. اما سلامتی این غزل سرا در شب چهارشنبه 31 مرداد 1403 پس از خونریزی مجدد مغزی رو به وخامت گذاشته بود.

بهمنی شاعر و غزلسرای متولد 1321 در دزفول است. فریدون مشیری او اولین کسی بود که در بهمنی توانایی شعر گفتن پیدا کرد و اولین شعرش را در 10 سالگی برای مادرش خواند و مجله «روشن فکر» آن را در سال 1331 منتشر کرد.

بهمنی از سال 1345 همکاری خود را با رادیو آغاز کرد و برنامه صفحات شعر را با همکاری شبکه استانی خلیج فارس ارائه کرد. وی در سال 1352 ساکن بندرعباس شد و پس از پیروزی انقلاب به تهران رسید و در سال 63 مجدداً عازم بندرعباس شد و هم اکنون در آنجا ساکن است.

او یکی از آهنگسازان توانا و تاثیرگذار این دوره است و تاکنون با هنرمندان زیادی در عرصه موسیقی همکاری داشته است که از جمله شاخص ترین آنها می توان به زیندا اشاره کرد. به یاد ناصر عبداللهی است

اولین مجموعه بهمنی با نام «باغ لعل» در سال 1351 توسط انتشارات بامد منتشر شد و پس از آن بسیاری از آثار او به دست مخاطبانش رسید. دو مجموعه «گاهی غریبم می کنم» و «شاعر شنیدنی است» از معروف ترین آثار بهمنی هستند که به چاپ دهم رسیده اند. بهمنی در سال 1387 غزلسرای نمونه کشور و در سال 1384 در اولین دوره جشنواره شعر فجر شد. حسین منزوی او در بخش شعر کلاسیک برگزیده شد و در فهرست چهره های ماندگار شعر قرار گرفت.

در میان آثار بهمنی، «گاهی دلم برایم تنگ می شود» مجموعه ای تأثیرگذار در گسترش غزل معاصر است. عشق یکی از مضامین غزل اوست. بسیاری بر این باورند که غزلیات او از سبک و سیاق قرض گرفته شده است. نیما یوشیج است

همانطور که خودش می گوید: تن من شعر است، اما روح من تماماً نیمه است، در آینه ترکیب این چهره دیدنی است.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا