ترند های روز

سخنگوی دولت چهاردهم در مراسم بزرگداشت امین تارخ در موزه فیلم: اتحاد هنرمندان عشق است/ می ماند هنرمندانه زیستن

به گزارش خبرگزاری فارسیرو از روابط عمومی موزه سینما، فاطمه مهاجرانی در سخنانی گفت: درد فراق برای برخی همیشه تازه است و فراق مصداق بریدن عضوی از بدن است، اما مهم این است که عادت به آفرینش جهان جدایی و از دست دادن است.
وی ادامه داد: همه ما از دری وارد می شویم و از در دیگری خارج می شویم و در این میان خوشا به حال کسانی که نقش عشق را پشت سر می گذارند زیرا آنچه نمی میرد عشق و محبت و زندگی هنری است.
سخنگوی دولت چهاردهم با اشاره به خاطرات خوبی که از امین تارخ به جا مانده است، گفت: ما بازیگران زیادی در دنیا داریم که آمدند و رفتند، اما همه آنها نقش جاودانه یا نقش عشق و علاقه نداشتند. اینکه ما فرصت داریم هنرمندانه زندگی کنیم، خود موفقیت بزرگی است.
مهاجرانی با اشاره به اهمیت حضور هنرمندان در جامعه گفت: هنری که با خلق آثار هنری در سینما، تئاتر و تلویزیون به ما مردم عرضه می کنند، نقش پر رنگی در زندگی ما دارد، حتی اگر خودتان نتوانید. از این آگاه باشید
وی ادامه داد: شما هنرمندان پیوندی را که از عشق حاصل می شود به ما عرضه می کنید و خوشا به حال کسانی که با عشق زندگی می کنند و خوشا به حال کسانی که می دانند کرامتی جاودانه جز هنر زمانه نیست.

مهاجرانی با اشاره به موقت بودن همه مسئولیت ها گفت: سمت هایی مانند سخنگویی دولت و غیره دائمی نیست و اعتباری است. به همین دلیل ترجیح می دهم از دولت عشق، دولت صلح و دولت عشق صحبت کنم.
وی با بیان اینکه سر سفره هنر به من تهمت زدند و من هنرمند آن هستم، گفت: هنرمندانی چون امین تارخ نقش های جاودانه ای از خود به جا گذاشتند که هرگز فراموش نمی شود چرا که عرصه عشق را گسترش دادند و توانستند افراد تاثیرگذار و معلمی باشند.
وی ادامه داد: امین تارخ معلم شد به این معنا که راه و رسم عشق و شکوه را به شاگردان خود و دیگران می آموخت و در این راه خسته نمی شد زیرا معلم نمی تواند بخیل باشد.
مهاجراتی گفت: وقتی به دیگران محبت کنیم، آن محبت چند برابر می شود و به ما باز می گردد. امین حکایت آن عشق و این مردم و کشور بود، به همین دلیل در دل تک تک ما جای دارد.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا