ترند های روز

آستانه، قزاقستان، میزبان کنگره جهانی کتابداری و اطلاعات 2025 است

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، از نهاد کتابخانه های عمومی کشور، رئیس فدراسیون بین المللی انجمن ها و موسسات کتابداری در پیام تیرماه خود به اعضا، درباره تصمیم هیات مدیره این فدراسیون برای تجلیل از دنیای کتابداری و اطلاع رسانی کنگره در سال 2025، از 18 تا 25 اوت (27 اوت تا 3 سپتامبر 1404) در آستانه، پایتخت جمهوری قزاقستان.

ویکی مکدونالد رئیس ایفلا در این پیام تاکید کرد: به نظر من رفتن به آستانه راهی عالی برای کمک به کتابداری بین المللی در بخش جدیدی از جهان برای ایفلا خواهد بود.

گلژان ایرژانوا، رئیس انجمن کتابخانه های دانشگاهی جمهوری قزاقستان نیز هدف از برگزاری این کنگره را ارتقای سطح حرفه ای کتابداران محلی و نگاه جامعه به حرفه کتابداری اعلام کرد و گفت: ما می خواهیم جوامع مختلف را گرد هم آوریم. متخصصان کتابداری و اطلاعات در قزاقستان و آسیای مرکزی و تقویت مشارکت ما در صحنه بین المللی. و البته، شرکت کنندگان خارجی می توانند در مورد تاریخ جذاب، سنت های فرهنگی و سیاست منطقه ما بیاموزند.

لازم به ذکر است که این اولین رویداد شاخص ایفلا است که در آسیای مرکزی برگزار می شود. پیش از این قرار بود کنگره 2024 در دبی امارات برگزار شود، اما کنگره امسال به دلیل اعتراض برخی از اعضا به مسائل شبه حقوق بشری لغو شد. به دنبال این تصمیم، «اجلاس آینده ایفلا» قرار بود از 30 سپتامبر تا 3 اکتبر (9 سپتامبر تا 12 اکتبر 1403) در بریزبن استرالیا برگزار شود.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا