ترند های روز

هنرمندی که به طرز عجیبی درگذشت – فارسیرو

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، فتح الله طاهری هنرمندی است که 60 سال در کارنامه هنری خود به تعزیه خوانی می پردازد.

به گزارش ایسنا، او از کودکی وارد این عرصه شد و پس از ورود به تئاتر و سینما به تعزیه وفادار ماند.

او مانند بسیاری از همسالانش، فعالیت هنری خود را با خواندن ترانه های کودکانه در تعزیه آغاز کرد. احتمالاً او نیز مجذوب جادوی تازیا با رنگ‌های سبز و قرمز او شده بود. همانطور که خودش می گفت ابتدا خواننده سکینه بود و سپس خواننده قاسم و شمر شد و همین تعزیه خوان دلیل ورود او به تئاتر و سینما بود.

ورود او به سینما با یک پروژه عاشورایی دیگر نیز مشخص شد. «عاشورا دیگری در کربلای ما» به کارگردانی مجتبی شریعت پناهی محصول سال 60 برای بنیاد شهید و اکران در هفته دفاع مقدس.

اکنون کمتر از یک ماه از رحلت ایشان می گذرد و در این روز که به نام امام حسین (ع) نامگذاری شده است، یاد یکی از دوستان ایشان می افتیم که 60 سال در تعزیه فعالیت می کرد.

طاهری نیز در بیماری خود از دوران شکوفایی خود در این هنر یاد کرده بود. از آنجایی که از کودکی و از جوانی تا زمانی که توانسته بشمارد می خواند که کار سختی است و گاهی باید توهین مردم را بپذیری.

او هم اکنون مانند چند تن از همراهانش در اتاق هنرمندان بهشت ​​زهرا آرمیده است.

او که در دوران اوج خود در بسیاری از نمایش های ایرانی با داود فتح بیگی همکاری کرده بود.

طاهری در ماه‌های پایانی عمرش از مشکلات پروستات و بیماری‌های گوارشی رنج می‌برد و گهگاه در بیمارستان بستری می‌شد. خودش می گفت با توجه به کارش به عنوان کارمند بهزیستی خوش شانس بود که بیمه شد، البته این بیمه جوابگوی هزینه های بالای درمان نبود.

وی از کم توجهی مدیران هنری گلایه کرد و گفت که در دوران بیماری هیچکس از او احوالپرسی نکرده و گفته امیدم به خدا و دعای خیر مردم است و شاید همین دعای خیر باعث شده است. رنج او طول کشید و پس از مدتی نه چندان طولانی، من در آرامش بودم.

مشکلات آنها برای چندمین بار نشان داد که باید برای ادامه فعالیت و معیشت هنرمندان تئاتر و تعزیه خوانان ایرانی چاره اندیشی کرد، چنانکه بارها گفته اند تعزیه خوانی مخصوص ایرانیان نیست نسخه هایی وجود دارد تعزیه برای هر روز از سال. علاوه بر این باید فضایی فراهم شود تا تجربیات نسل های گذشته به جوان ترها منتقل شود، اما همیشه در مورد این مشکلات صحبت می کنیم بدون اینکه به راه حل عملی برای حل آن فکر کنیم.

فتح الله طاهری یکی از چندین هنرمندی است که با این مسائل دست و پنجه نرم کرده است و ای کاش قبل از اینکه شاهد خروج هنرمندان دیگر از این عرصه باشیم چاره ای می اندیشیدیم.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا