ترند های روز

قرقیزستان و اروگوئه نیز در مراسم اسکار 2025 حضور داشتند

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، اتحادیه فیلمسازان قرقیزستان «بهشت زیر پای مادر» را به عنوان نماینده این کشور در اسکار بهترین فیلم بین المللی 2025 معرفی کرد.

این فیلم به کارگردانی روسلان آکون درباره مرد بالغی است که رشد ذهنی او در 8 سالگی متوقف شده و با مادرش زندگی می کند. برای اطمینان از اینکه مادرش می تواند به بهشت ​​برود، او را پیاده برای زیارت مکه می برد.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، سال گذشته فیلم منتخب قرقیزستان به دلیل عدم اکران در بازه زمانی مورد نظر واجد شرایط شناخته نشد. «بهشت زیر پای مادر است» در مارس 2024 در سینماهای قرقیزستان اکران شد و بعداً در سینماهای روسیه و ازبکستان به نمایش درآمد.

اروگوئه نیز با فیلم «دری هست» در مراسم اسکار حضور داشت. این اولین مستند بلند از خوان پونس د لئون و فاکوندو پونس د لئون است که دوستی دو پیرمرد را به تصویر می‌کشد که یکی از آنها به مردن دیگری کمک می‌کند. به مدت 9 ماه، فرناندو و انریکه هر مکالمه ای را که در مورد آن داشتند از طریق چت تصویری در طول کرونا ضبط کردند.

فرناندو اغلب از روی تخت بیمارستانش با سیگاری بین لب‌هایش چت ویدیویی می‌کند، در حالی که انریکه در خانه‌ای به‌خوبی نگهداری می‌شود. خانواده فرناندو، گاهی دلخراش و گاهی شادی آور، تا پایان عمر در کنار پدر سلطه گر او می مانند.

این فیلم که محصول اروگوئه و اسپانیا است در بخش موازی جشنواره سن سباستین 2023 و در بخش انتخاب فیلم های مستند ویژه مالاگا به نمایش درآمد.

پیش از این آلمان، لیتوانی، تایوان، لتونی، اتریش و ایرلند نمایندگان خود را به اسکار معرفی کرده بودند.

مراسم اهدای جوایز اسکار 97 در تاریخ 2 مارس (بامداد 22 اسفند به وقت ایران) برگزار می شود. فهرست نهایی اسکار در تاریخ 17 دسامبر (27 دسامبر) و اسامی نامزدها در 17 ژانویه (28 دسامبر) اعلام خواهد شد. آخرین مهلت شرکت در مسابقه در بخش بین‌المللی فیلم داستانی 2 اکتبر (11 مورد دیگر) است.

7575

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا