ترند های روز

تعزیه در مسیر زائران اربعین؛ روایت راهیان به 557 ستون رسید.

به گزارش خبرگزاری فارسیرو؛ هشتمین دوره راهیان با حضور 200 هنرمند هنرهای نمایشی کشور، ارائه های دوزبانه خود را در مسیر پیاده روی زائران اربعین حسینی آغاز کرد و پس از خدمت رسانی به زائران آمود 430، برای پرداخت آرای فرهنگی خود عازم آمود 557 شد.
کوروش زارعی مدیر حوزه هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز که هر ساله این کاروان را همراهی می کند، در خصوص برنامه های هشتمین تجربه قصه گویی راهیان گفت: امسال نیز مانند هفت سال گذشته موفق به ارائه این کاروان شدیم. شرایط حضور هنرمندان علاقمند برای شرکت در این رای فرهنگی را فراهم کرد و توانستیم 9 گروه مختلف هنرهای نمایشی را به کربلای معلی بیاوریم.
وی در همین راستا افزود: امسال با چهار گروه تعزیه، دو گروه نمایش خیابانی، گروه نمایش عروسکی، گروه سرود و گروه سنج و طبل پذیرای زائران اربعین حسینی خواهیم بود. به این ترتیب گروه تعزیه شریفه بنت الامام الحسن به سرپرستی و سرپرستی سید حسن موسوی خلفی، گروه تعزیه اهل بیت به سرپرستی و سرپرستی حسن سواری، گروه تعزیه قمر. بنی هاشم به سرپرستی و کارگردانی ابوالفضل میرزا احمدی و گروه تعزیه جنت الحسین به سرپرستی AND به کارگردانی محمد صادقی با اجرای فارسی و عربی ما را همراهی می کنند.
زارعی ادامه داد: همچنین گروه تئاتر خیابانی الغدیر به کارگردانی و کارگردانی عبدالحلیم تفلفی با دو اثر به زبان عربی و گروه تئاتر خیابانی سایه به کارگردانی و کارگردانی محمد صادقی با یک نمایش به زبان عربی در این همایش عمومی و بین المللی حضور دارند. .

مدیر مرکز هنرهای نمایشی افزود: امسال علاوه بر بهره مندی از هنرمندان هنرهای نمایشی، اجراها را با کمک سرود، مداحی و شعرخوانی نیز تلفیق کرده ایم و به همین منظور گروه سرود خدام الزهرا به رهبری جواد ناصری در این کار به ما کمک می کند.» یک گروه سنج و دمام هم داریم که حجت الله احمدبیگی در رأس آن قرار دارد و از همه تفاسیر روایت راهیان حمایت می کند.
وی در ارزیابی روایت هشتم راهیان که تقریباً نیمه تمام است، گفت: در سه شب گذشته افراد زیادی از کشورهای مختلف کار ما را دیدند و به آن عادت کردند. در هشتمین همایش بین المللی تئاتر مردم پیاده روی اربعین که آن را روایت راهیان می نامیم، مفتخریم میزبانی و خدمات فرهنگی و هنری زائرانی از کشورهایی مانند روسیه، آذربایجان، هند، پاکستان، لبنان، ترکیه، افغانستان، بحرین را داشته باشیم. ، قطر، عمان، کویت و… ما آنجا بودیم و بازخورد خوبی از آنها گرفتیم. نظرات گاه صمیمانه بود و گاه هنرمندانی که با نگاهی تخصصی آثار را بررسی کرده و نظرات خود را به ما منتقل می کردند.
زارعی در پایان گفت: در نهایت به مدت دو روز در این عمود توقف و اجرا می کنیم و سپس به ارکان بعدی می رویم و در نهایت از زائرانی که در آستانه روز اربعین وارد کربلا شده اند پذیرایی می کنیم. با بازنمایی داستان های زائران.
هشتمین همایش بین المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین (به روایت رهیان) از 6 تا 13 شهریور 1403 در مسیر پیاده روی اربعین حسینی از نجف به کربلا برگزار می شود.

تعزیه در مسیر زائران اربعین؛ روایت راهیان به 557 ستون رسید.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا