ترند های روز

گران ترین نقاشی دنیا کجاست؟ – اخبار آنلاین

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، تابلوی «سالواتور موندی» به ارزش 450 میلیون دلار منسوب به «لئوناردو داوینچی» از سال 2017 که در حراج کریستی به فروش رفت، به نمایش عمومی گذاشته نشده است.

به گزارش ایسنا، با فروش این تابلو در سال 2017، «سالواتور موندی» به گران ترین تابلوی فروخته شده تبدیل شد. بر اساس گزارشی که بی بی سی منتشر کرده است، این احتمال وجود دارد که این نقاشی به دلیل نگهداری در انباری واقع در ژنو، افشا شده باشد.

«آرت نیوز» نوشت که بر اساس گزارش «بی بی سی»، خبر خوب درباره «سالواتور موندی» این است که مالک آن، «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی بالاخره می تواند آن را در معرض دید عموم قرار دهد. . بر اساس این گزارش، ولیعهد، که اغلب به اختصار MBS نامیده می شود، قصد دارد آن را در موزه ای در ریاض به نمایش بگذارد، جایی که این نقاشی به عنوان یک لنگر فرهنگی مانند مونالیزا در موزه لوور عمل می کند.

سال‌ها شایعه شده بود که «سالواتور موندی» در کشتی ولیعهد عربستان نگهداری می‌شود. اما برنارد هیکل، استاد مطالعات خاور نزدیک در دانشگاه پرینستون، به بی بی سی گفت که این نقاشی در ژنو نگهداری می شود.

انتساب سالواتوره موندی به لئوناردو داوینچی موضوع بحث های مفصلی در دنیای هنر بوده است. برخی از کارشناسان معتقدند که سبک نقاشی با آثار شناخته شده داوینچی، به ویژه از نظر تناسبات و ویژگی های صورت، مطابقت ندارد. این نقاشی تحت بازسازی اساسی قرار گرفته است و سوالاتی در مورد اصالت لایه های زیرین و جزئیات مطرح شده است. برخی بر این باورند که «داوینچی» تنها در خلق قسمت هایی از این نقاشی مشارکت داشته و صحت آن را به طور کلی نمی توان تایید کرد.

پرتره داوینچی از مسیح که به عنوان «نسخه مردانه مونالیزا» نیز شناخته می شود، مسیح را با دست راستش که در نماز بلند شده و یک کره شفاف در دست چپش نشان می دهد.

این نقاشی در سال 2005 در گالری سنت چارلز در نیواورلئان ایالات متحده ارائه شد. با توجه به اینکه نسخه های زیادی از این نقاشی وجود دارد، بسیاری از کارشناسان هنری تصور می کردند که این نقاشی نسخه جعلی نقاشی اصلی است.

این نقاشی در نمایشگاه های بزرگ هنری از جمله نمایشگاه آثار داوینچی در سال 2011 در گالری ملی لندن به نمایش درآمد.

«داوینچی» که اغلب با نام «مرد رنسانس» شناخته می‌شود، در زمینه‌های مختلف از جمله مهندسی، اختراع، طراحی، نقاشی و معماری مهارت و تجربه داشت. اگرچه بسیاری از آثار هنری او به شهرت جهانی دست یافته اند، اما تابلوی «مونالیزا» این هنرمند که زنی را با لبخندی محو به تصویر می کشد، مشهورترین اثر هنری او محسوب می شود. مانند بسیاری از هنرمندان معاصر خود، “داوینچی” نقاشی هایی با مضامین مذهبی از جمله “سنت مریم و کودک با حنا سنت” خلق کرد. سلف پرتره «پرتره مردی با گچ قرمز» نیز از دیگر آثار شناخته شده اوست.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا