ترند های روز

دستگیری جمعی خبرنگاران، شش ماه پس از پیروزی انقلاب

به گزارش خبرگزاری اخبار آنلاین، صبح روز دوشنبه 8 مرداد 1358 آذری قمی، دادستان دادگاه انقلاب اسلامی مرکز در اطلاعیه ای اعلام کرد که 22 روزنامه و مجله دیگر حق انتشار ندارند. اسامی روزنامه های توقیف شده به شرح زیر است:

پاکار، کار، مردم، جوان، کارگر، جوان، بهلول، حاجی بابا، آهنگر، مش حسن، آزاد، امید ایران، مصور تهران، آرمان، یولداش، آذربایجان، چه باید کرد، تهران، آزاد، آزادی، رز و گزارش جوشن

آذری قمی درباره علت توقیف این روزنامه ها و مجلات گفت: علت توقیف این گونه روزنامه ها همانطور که امام فرمودند این است که در مسیر انقلاب و اسلام نیستند، همه این روزنامه ها مخالف رهبری بودند. ملت و اخبار کذب به مردم می دادند و توطئه می کردند، بنابراین دستور توقیف روزنامه های مذکور صادر شد، گروهی از این روزنامه ها در دو روز گذشته توقیف شد و دستور توقیف گروه دیگری نیز صبح امروز صادر شد. و این استودیو همچنین شروع به تعطیلی بقیه روزنامه ها و مجلات خلاف مسیر ملت کرده است و اسامی این روزنامه ها و مجلات تا فردا و پس فردا (کهان دوشنبه) اعلام می شود. 29 اوت 1958)

متن حکم صادره از سوی دادستان دادگاه انقلاب اسلامی مرکز به شرح زیر است:

وی افزود: مقرر می‌شود به‌منظور جلوگیری از تحریکات مخرب و انتشار بیش از حد مطالب موجب تشویش اذهان عمومی و توطئه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و اخلال در نظم روزنامه‌های مذکور، توقیف آن محول شود. به محل چاپخانه مراجعه و محل پخش را تعطیل و کلیه کارکنان را اخراج و نتیجه را گزارش و در صورت مقاومت طبق مقررات دستگیر و تحویل دادسرای انقلاب (کیهان: دوشنبه 8 مرداد 1397).

25957

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا