ترند های روز

سید عباس صالحی: سهم انقلاب اسلامی در حوزه زنان بسیار زیاد است/ ایده محوری دولت چهاردهم وحدت ملی است.

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه بی شک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از پیشرانان تجدید و تحکیم وفاق دولت و ملت است، اظهار کرد:

سید عباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه صبح روز سه شنبه 9 مرداد 1403 در جریان بررسی برنامه و صلاحیت خود گفت: ایده محوری دولت چهاردهم وحدت ملی است و این مهم‌ترین نقطه‌ای است که می‌تواند دولت چهاردهم را کندتر از دولت‌های گذشته کند و رابطه دولت و ملت نگرانی های جدی در رابطه دولت و ملت وجود دارد و کاهش روزافزون و خطرناک سرمایه اجتماعی در رابطه با نظام حکمرانی و حکومت، شکاف های نسلی و جنسیتی، فاصله گروه های مرجع اعم از پیشکسوتان و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه با دولت و ارکان حاکمیت.

در سال 2015، تنها 2 درصد از افراد بالای 20 سال تحصیلات دانشگاهی داشتند

صالحی تصریح کرد: اگرچه عناصر ارزشمند هویتی در جامعه ما وجود دارد، اما تحولات اجتماعی در جامعه ما کم نیست. این تغییرات اجتماعی نیازمند یافتن راهبردهای مناسب است. جامعه ایران جامعه 150 سال پیش، 50 سال پیش یا حتی 10 سال پیش نیست. در سال 1955، 2 درصد از کل جوانان 20 ساله تحصیلات دانشگاهی داشتند، اما در سال 1995 این رقم به 18 درصد رسید. یعنی امروز حدود 20 درصد جامعه ایران تحصیلات دانشگاهی دارند و این یعنی تشکیل طبقه متوسط ​​فرهنگی. طبقه ای که دارای روحیه انتقادی و ذهن کنجکاو است و سبک زندگی آنها با افراد کم سواد و بی سواد متفاوت است.

در سال 50 در سراسر ایران 190 هزار دانش آموز دختر داشتیم.

سید عباس صالحی با ارائه آمار کامل تری گفت: 65 درصد زنان ایران در سال 55 بی سواد بودند اما انقلاب اسلامی در حوزه زنان نقش برجسته ای داشت و سهم انقلاب اسلامی در حوزه زنان بسیار اساسی است. که جامعه زنان ایرانی تکامل یافته است و ما نمی توانیم آنها را نادیده بگیریم.

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سینمای ایران پس از انقلاب درخشش چشمگیری داشت و رشد بیشتری را به دست آورد، اظهار داشت: هنرمندان ظرفیت قابل توجهی در تولید انیمیشن و بازی یارانه ای دارند که به فضل الهی منتظریم تا موفقیت ایران.” »

صالحی تاکید کرد: فرهنگ اسلامی با حضور هنرمندان، شاعران، نویسندگان، فیلسوفان و فقها گسترش یافت. هزاران هنرمند با تکیه بر مهارت ها و خلاقیت های هنری غنی ایرانی-اسلامی پیشرفت کرده اند.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا