ترند های روز

جشن «حکیم ابوالقاسم فردوسی» نام دارد

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، مرکز گسترش فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این مرکز با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، انجمن ایران شناسی، انجمن شاهنامه شناسی، شعبه فردوسی بنیاد توس، اولین جشنواره مجازی «حکیم ابوالقاسم فردوسی» را در ۲۴ آبان ۱۴۰۳ برگزار کرد.

همچنین انجمن مهر تاکستان شاهنامه خانان، موسسه فرهنگی هنری کانون فردوسی توس شاهنامه، موسسه فرهنگی هنری فردوسی خردسرا و موسسه فرهنگی هنری گنجینه خرد گچساران در این جشنواره شرکت دارند.

نخستین جشنواره «حکیم ابوالقاسم فردوسی» در 2 بخش کودک، نوجوان و بزرگسال و در 4 رشته شاهنامه خوانی، شبیه سازی، تصویرسازی و متون نوشتاری برگزار می شود.

شرکت کنندگان می توانند شاهنامه را به زبان های فارسی، کردی، ترکی، عربی، پشتو و تمامی زبان ها و گویش های ایرانی بخوانند و بخوانند.

با توجه به فراخوان اولین جشنواره مجازی «حکیم ابوالقاسم فردوسی»، آخرین مهلت ثبت نام و دریافت آثار شرکت کنندگان تا 9 اردیبهشت 1403 است.

این جشنواره مطابق با راهبردهای محتوایی اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تبیین شده و بر مولفه های هویت ایرانی-اسلامی مبتنی بر میراث تاریخ تمدن ایرانی و اسلامی، معروف و نامدار تاکید دارد.

حفظ استحکام و اصالت زبان فارسی به عنوان یکی از ارکان هویت ملی و فرهنگی ایران و زبان دوم جهان اسلام، یکی از نیازهای بزرگداشت این جشنواره مجازی در بستر ارتباطات و الکترونیک است. رسانه ها

محور اصلی جشنواره «حکیم ابوالقاسم فردوسی» افزایش امید، ایجاد نشاط، پویایی اجتماعی، ارتقای مهارت های زندگی و آشنایی کودکان و نوجوانان با هویت ملی خود و کشف و پرورش استعدادهای خواندن، تلاوت و تصویرسازی شاهنامه است.

علاقه مندان به رشته شاهنامه خوانی و تلاوت باید روایت اجرایی خود را در عناوین درج شده در فراخوان انجام دهند.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا