ترند های روز

عبور 400 هزار زائر حسینی از مرز شلمچه / عبور هر زائر از مرز شمچه در کمتر از 3 ثانیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارسیرو از مرز شلمچه، «ولی الله حیاتی» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای ماه صفر تا کنون 400 هزار زائر حسینی برای شرکت در پیاده روی اربعین از مرز شلمچه عبور کردند، گفت: 30 هزار زائر حسینی از مرز شلمچه عبور کردند. از این زائران شهروندان مقیم ایران بودند و 62 هزار زائر از مرز چذابه عبور کردند.

فرمانده قرارگاه اربعین استان خوزستان افزود: تمهیدات لازم در مرز بین المللی شلمچه برای تردد آسان و ایمن زائران اندیشیده شده است.

وی میزان تردد هر زائر از مرز شلمچه را در 3 ثانیه قرائت و تصریح کرد: 48 گیت در مرز شلمچه برای تردد زائران در نظر گرفته شده است که به تسریع تردد کمک زیادی کرده است.

خیتی گفت: 35 هزار متر مربع سایه بان و مه پاش برای رفاه زائران در مرز شلمچه نصب شده است و 40 قطار از ایستگاه راه آهن خرمشهر تا نقطه صفر مرزی و 170 دستگاه اتوبوس، زائران را جابجا می کنند.

وی ارائه خدمات درمانی به زائران در مرز شلمچه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: 3 درمانگاه، 15 سردخانه و یک بیمارستان 64 تختخوابی در مرز شلمچه برای ارائه خدمات درمانی به زائران نیازمند درمان ایجاد شده است.

فرمانده قرارگاه اربعین استان خوزستان گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون 16 هزار زائر در درمانگاه های واقع در مرز شلمچه خدمات درمانی دریافت کرده اند.

وی با اشاره به احداث 120 هکتار پارکینگ در خرمشهر و شلمچه، خاطرنشان کرد: ظرفیت این پارکینگ ها 150 هزار خودرو است که 30 درصد از این ظرفیت از ابتدای صفر تاکنون تکمیل شده است.

ذکر این نکته ضروری بود: با همکاری طرف عراقی تمهیدات لازم برای ارائه خدمات به زائران در عراق به ویژه حمل و نقل زائران با خودروی شخصی انجام شده است که کمک زیادی به تسهیل تردد زائران کرده است.

وی با قدردانی از سازمان منطقه آزاد اروند برای ایجاد زیرساخت های لازم در مرز شلمچه گفت: با تلاش این سازمان، زیرساخت ها به ویژه در منطقه 2 هکتاری که زائران در آن تردد می کنند نسبت به سال های گذشته بهبود یافته است. که برای رضایت زائران حائز اهمیت است ادامه یافته است.

46

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا