ترند های روز

رقص سماع نوعی دعا با خداست. در آینده ای نزدیک موسیقی ارمنی و ایرانی را رهبری و تلفیق خواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، وی افزود: سما نوعی بیان احساسات درونی با تکنیک زبان بدن و ریتم است و در واقع سما در نقطه ای ثابت بیست تا سی دور در دقیقه در خلاف جهت عقربه های ساعت می چرخد ​​که می تواند دوام داشته باشد. این رقص یک تولد دوباره نمادین جهان از یک نقطه و اتصال به نقطه دیگر از قلمرو است یک شخص

خدادیان ادامه داد: طراحی حرکت و رقص طراحی حرکت هماهنگ و متعادل بازیگران روی صحنه است، شخصی که این کار را انجام می دهد طراح حرکت یا طراح رقص است. ساختار حرکتی و ریتمیک حرکات بازیگران روی صحنه در حال حاضر نقشی را ایفا می کند. نقش مهم در تئاتر به عبارت ساده تر، بازیگر می تواند احساسات خود را از طریق زبان بدن و بر اساس ریتم و موسیقی نشان دهد.

این هنرمند تئاتر و موسیقی تصریح کرد: موسیقی نقش بسیار مهمی در هنر نمایشی دارد و بازیگران باید بتوانند بر اساس آن ریتم احساسات خود را بروز دهند. قدرت بدنی بازیگران در طراحی حرکات بسیار مهم است و بسته به توانایی آنها می توان برخی حرکات را بداهه ساخت.

خدادیان افزود: رقص سماع نوعی مناجات با خداوند است و تلاشی برای بالا بردن سطح هوشیاری و هوشیاری انسان به شمار می رود و این کار به انسان کمک می کند از خودخواهی و تکبر خود فاصله گرفته و روح خود را برای دریافت انرژی الهی آماده کند. هدف از این چرخش های آیینی رهایی از افکاری است که تمرکز را از بین می برند و نوعی کرم چاله هستند که ما را از دنیای مادی به دنیای دیگر می برد.

وی همچنین تصریح کرد: بدون شک طراحی حرکت نقش بسیار مهمی در درک مخاطب از نمایش دارد، زیرا مخاطب ارتباط بسیار نزدیکی با موسیقی دارد و موسیقی دلیل ایجاد «آنگاه که موسیقی پخش می شود، بازیگران حرکاتی را که مطابق با ریتم طراحی شده اند اجرا می کنند.

کارولین خدادیان در پایان گفت: یکی از موفقیت های من در این زمینه یادگیری ساز دف است که در حال حاضر تکنوازی با دف ​​و کاستنت و تفسیر حرکات موزون سما با همکاری و تنظیم سازهای الکترونیک توسط استاد زکریا یوسفی انجام شده است. در قالب تک‌آهنگ‌هایی با نام‌های رور خروش، اثیری اثیری، دیستورشن مساخ، کولی کولی به زودی در قالب آلبوم بر روی تمامی پلتفرم‌های بین‌المللی منتشر می‌شود همچنین در آینده نزدیک مصمم به کارگردانی و ترکیب ارمنی و موسیقی ایرانی با بهره گیری از تنوع فرهنگی و موسیقایی این دو منطقه، تجربه ای نو و بدیع در عرصه هنرهای نمایشی ایجاد کند.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا