ترند های روز

استرالیا اجرای پیانیست را به دلیل حمایت از فلسطین لغو کرد

رسیتال ارکستر سمفونیک ملبورن (MSO) توسط پیانیست تحسین شده جیسون گیلهام پس از اظهارات وی در مورد جنگ غزه لغو شد.

او روز یکشنبه قطعه ای را در سالن سمفونی ملبورن که توسط آهنگساز دیگری به عنوان ادای احترام به مطبوعات فلسطین نوشته شده بود اجرا کرد.

این نوازنده بریتانیایی-استرالیایی قرار بود روز پنجشنبه بار دیگر اجرا کند، اما مقامات سمفونی گفتند که پس از معرفی این قطعه توسط گیلهام با بیان اینکه اسرائیل بیش از 100 روزنامه نگار را کشته است، در حال بررسی مجدد هستند.

سخنگوی گیلهام به ABC گفت که او به دلیل احترام به ارکستر سمفونیک ملبورن و رابطه فعلی اش با آنها درباره تصمیم بازنشستگی اظهار نظر نمی کند.

گیلهام که در وب سایت ارکستر سمفونیک ملبورن به عنوان “یکی از بزرگترین پیانیست های نسل خود” توصیف شده است، در استرالیا متولد شد اما در انگلستان زندگی می کند.

در کنسرت روز یکشنبه در تالار ایواکی او منتخبی از آثار بتهوون تا شوپن را اجرا کرد.

آقای گیلهام قبل از شروع مقاله در حمایت از فلسطین گفت: در 10 ماه گذشته اسرائیل بیش از 100 روزنامه نگار فلسطینی را کشته است.

وی افزود: هدف این اقدام عمدی تعدادی از خبرنگاران برجسته بودند که با خودروهای مطبوعاتی خاص و یا جلیقه های دارای آرم مطبوعاتی تردد می کردند.

وی افزود: کشتار خبرنگاران بر اساس قوانین بین المللی جنایت جنگی است و برای جلوگیری از مستندسازی و انتشار جنایات جنگی در جهان انجام می شود.

ارکستر سمفونیک ملبورن در ایمیلی به مشتریان گفت که نظرات گیلهام را نادیده گرفته اند اما آنها را در “موقعیت دشواری” قرار داده است.

در این بیانیه آمده است: ارکستر سمفونیک ملبورن استفاده از صحنه خود را به عنوان بستری برای بیان نظرات شخصی نمی پذیرد.

کمیته حفاظت از روزنامه نگاران، یک سازمان مستقل که آزادی مطبوعات را ترویج می کند، گزارش می دهد که 113 نفر از حدود 40000 نفری که در جنگ غزه کشته شدند، روزنامه نگار بودند.

سخنگوی ارکستر سمفونیک ملبورن در بیانیه‌ای به رسانه‌های محلی گفت: اظهارات آقای گیلهام خارج از محدوده قراردادش بود.

این تصمیم واکنش های بسیاری را در شبکه های اجتماعی به همراه داشته است. گرگ بارنزوکیل ارشد، گفت که لغو اجرا “واقعاً وحشتناک” بود.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا