ترند های روز

راز آرامگاه کورش فاش شد

به گزارش خبرگزاری اخبار آنلاین، روز پنجشنبه 2 مرداد 1337 خبر جالبی در روزنامه خبر رسید: علی سامی (1289-1368)، رئیس مؤسسه باستان شناسی تخت جمشید، گزارش مهمی از یک کشف بزرگ تاریخی برای محمود مهران وزیر وقت ارسال کرد. فرهنگ. خلاصه گزارش وی که همان روز در روزنامه منتشر شد به شرح زیر است:

چندی پیش آقای سالاماندرا، کارشناس فنی باستان شناسی، به همراه چند کارگر فنی به پازارگان (پایتخت کوروش کبیر) رفتند تا بنای سنگی آرامگاه کوروش کبیر را مرمت کنند و ریشه های آن را خشک کنند. درختان انجیر کوهی که در میان شکاف‌های صخره‌ها می‌رویدند.

آقای سمندر هنگام تعمیر سقف آرامگاه متوجه می شود که یک گودال سنگی زیر ردیفی از سنگ های سقف وجود دارد. پس از حفاری دقیق دو گودال به طول تقریبی دو متر، عرض یک متر و عمق هشتاد و پنج سانتی متر کشف شد.

پس از این کشف مهم، دانشمندان و باستان شناسان بر این باورند که این دو گودال سنگی محل دفن اصلی کوروش و همسرش است، بنابراین مسلم است که کوروش تابوت طلا، جواهرات، میز طلا، تاج و شمشیر را در داخل آرامگاه قرار داده است. اتاق اما جسد او را در این مکان مخفی دفن کردند تا از دستکاری در امان بماند. اهمیت این کشف در این است که در هیچ یک از متون تاریخی از این دو مقبره که بر روی سقف این بنای سنگی قرار دارد نامی به میان نیامده است و حقیقت این است که نیاکان از آن اطلاعی نداشته اند و به همین دلیل نقل قول های زیادی شده است. تاریخی پیدا کرد. باطل شد

25957

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا