ترند های روز

سید محمد بهشتی: وزیر پیشنهادی فرهنگ فاصله هنرمندان با دولت را کاهش می دهد/صالحی سلیم النفس

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، سید محمد بهشتی درباره انتظارات سیدعباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اولین انتظار از ایشان این است که وزارت فرهنگ و ارشاد را یک سازمان تخصصی ببیند نه این که یک سازمان سیاسی یکی در این مورد است که هنگام برخورد با چنین سازمانی یک رویکرد تخصصی پیدا می کنید.

مدیرکل سابق بنیاد سینمایی فارابی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صالحی باید همه اقشار فرهنگ، هنر و رسانه را به دوران گسترش، نشاط، امید و رشد سوق دهد، فاصله اهالی فرهنگ و هنر را کاهش دهد. و وزارتخانه ها هر چند برای حل آن ابهام وجود دارد.

وی تصریح کرد: اساساً فضای بین دولت و هنرمندان باید پر از محبت، دوستی و مهربانی باشد، مانند ارتباط بین هنرمندان و مردم. اگر تاکید می کنیم که جامعه ما فرهنگی است، این روح نهفته در فرهنگ باید در عناصر و عناصر آن به وضوح دیده شود، فرقی نمی کند بین دولت و مردم، دولت و هنرمند و هنرمند و مردم باشد.

سید عباس صالحی شریف و با اعتماد به نفس است

بهشتی تصریح کرد: سید عباس صالحی انسان شریف و سالمی است. اگرچه به خوبی می دانم که با مسئولیت وزارت فرهنگ و اسلام کار بسیار سختی در پیش دارند، اما امیدوارم با توان مدیریتی، درک و دانش خود در عرصه فرهنگ، دوران درخشانی را رقم بزنند. برای حوزه فرهنگ و هنر کشور.

موسس موزه سینما بر چالش های بزرگ پیش روی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد تاکید کرد و تاکید کرد: نقش وزارت فرهنگ و ارشاد نه تنها نظارت خشک، اجباری و بی رحمانه نیست، بلکه نگاه حمایتی در این حوزه است. و درک صحیح از وضعیت فرهنگی جامعه می تواند کمک زیادی به کاهش رابطه دولت و جامعه فرهنگی هنری کند. وجود شکاف بین جامعه هنری و وزارت فرهنگ مهم ترین چالشی است که مطمئنم سید عباس صالحی حل خواهد کرد.

سید عباس صالحی وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد

سید عباس صالحی گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متولد 1343 در مشهد و فرزند مرحوم آیت الله میرزاحسن صالحی (متوفی 1396) است.

او در دانشگاه علوم حوزوی و فلسفه خواند. وی در دو حوزه علمیه مشهد و قم در محضر علمای برجسته وحید خراسانی، جواد تبریزی، سید عزالدین زنجانی، میرزاعلی آقا فلسفی و… به تحصیل پرداخت. هر چند که لباس روحانیت نمی پوشد.

صالحی در مباحث فلسفی از ابراهیمی دینانی، انصاری شیرازی، جوادی آملی و حسن زاده آملی نیز بهره برده است. از سال 1370 به تدریس دروس مربوط به فقه، فلسفه و کلام در روستا و دانشگاه پرداخت.

سید عباس صالحی در دولت یازدهم به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد و در 7 مهر 1395 پس از استعفای وزیر وقت فرهنگ به سمت سرپرستی این وزارتخانه منصوب شد و در 28 مرداد ماه در سال 1396 حسن روحانی وی را به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم منصوب کرد. شورای اسلامی معرفی شد و موفق شد از مجلس رای اعتماد بگیرد.

در 27 خرداد 1401 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در موسسه اطلاعات و روزنامه اطلاعات و مدیر مسئول این روزنامه منصوب شد.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا