ترند های روز

سه کنسرت تیلور سویفت پس از کشف توطئه تروریستی در وین لغو شد

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، پلیس اتریش پیش از این روز چهارشنبه اعلام کرد که یک مظنون 19 ساله مرتبط با گروه موسوم به خلافت اسلامی داعش را در این کشور دستگیر کرده و با آن بیعت کرده است.

به گزارش یورونیوز، این کنسرت ها در روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه در ورزشگاه ارنست هاپل وین به عنوان بخشی از تور Eras آنها برگزار می شود.

تیلور سویفت برنامه کنسرت خود را در قالب این تور که پیش از این به اروپا رسیده بود، در اسفند ماه سال گذشته از ایالت آریزونا آمریکا آغاز کرد و قرار است در پایان سال جاری در کانادا به پایان برسد.

برگزارکنندگان این رویداد در وین در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام اعلام کردند: به دنبال تایید مقامات دولتی مبنی بر کشف و خنثی‌سازی یک حمله تروریستی برنامه‌ریزی شده… چاره‌ای جز لغو هر سه کنسرت به دلیل اهمیت نداریم. از ایمن نگه داشتن همه.” ما هیچ آمادگی نداریم.»

صبح روز چهارشنبه، مقامات اتریشی یک مرد 19 ساله را در وین دستگیر کردند که ادعا می شود با طرح تروریستی مرتبط است.

به گزارش رسانه های محلی، این جوان مظنون به دست داشتن در تروریسم پس از عملیات گسترده پلیس و تخلیه خانه های اطراف مخفیگاهش دستگیر شد.

به نظر می رسد فرد مذکور که هویتش فاش نشده است، با گروه تروریستی داعش بیعت کرده و از طریق اینترنت از افکار و دیدگاه های افراطی مطلع شده است.

به دلیل این دستگیری، مقامات اتریشی نگران حمله تروریستی در کنسرت های تیلور سوئیفت بودند و به همین دلیل کنسرت ها را لغو کردند تا همه در امان باشند.

در همین راستا پلیس اتریش افراد دیگری را بازداشت یا تحت نظر قرار داده است. بر اساس این گزارش، یکی دیگر از افراد مرتبط با توطئه خنثی شده برای حمله به کنسرت تیلور سوئیفت که با مظنون اول مرتبط است، در وین دستگیر شده است.

به گفته منابع محلی، پلیس اتریش همچنان در جستجوی سه نفر دیگر است که ظاهراً با این توطئه مرتبط بودند.

آسوشیتدپرس در گزارش خود گزارش داد که مقامات اتریشی از طریق یک سرویس امنیتی خارجی از این توطئه تروریستی مطلع شده اند.

فرانتس روف، رئیس امنیت عمومی اتریش، اعلام کرد که مقامات اطلاعاتی و امنیتی این کشور از چنین حملاتی مطلع بوده و برای مهار به موقع آن اقدام کردند.

به گفته این مقام ارشد امنیتی در اتریش، مظنونان عمدتاً روی کنسرت های آینده در وین متمرکز بودند.

در مجموع 65000 بلیت برای هر روز کنسرت تیلور سویفت در اتریش فروخته شد و انتظار می رفت 20000 نفر دیگر در خارج از سالن در این مراسم شرکت کنند.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا