ترند های روز

درگذشت ناصر جبلی شاعر، نویسنده و پدر حمید جبلی

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، ناصر جبلی شاعر، نویسنده و پدر حمید جبلی (هنرمند سرشناس) که در این سال ها در چند فیلم بازی کرده بود، دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایسنا، ناصر جبلی بعدازظهر ۲۴ مردادماه بر اثر کهولت سن درگذشت و امروز تشییع شد.

مراسم یادبود ناصر جبلی 26 مرداد در مسجد الرضا واقع در میدان نیلوفر از ساعت 15:30 تا 17 برگزار می شود.

دو سال پیش خبر انتشار خاطرات ناصر جبلی (پدر حمید جبلی بازیگر سینمای ایران) با عنوان «خاطرات یکی از ساکنان خیابان آمل» با تدوین و دراماتورژی هومان ظریف منتشر شد.

هومان ظریف، روزنامه‌نگار و مستندساز در پیش‌گفتار این کتاب که توسط انتشارات اندیشه عصر منتشر شده است، گفت: بیش از پانزده سال پیش، در سال 1386، زمانی که قصد داشتم مستندی درباره استاد فقید دکتر دکتر دکتر بسازم. حسین گل گلاب یک نکست دنبال آشنایان استاد بودم تا اینکه فیلم اولین سالگرد دکتر حسین گل گلاب را در فایل بتامکس دکتر هما گل گلاب دیدم.

مجری این مراسم به شعرخوانی و دعوت از حاضران برای بیان نکاتی پیرامون شخصیت علمی و فرهنگی دکتر گل گلاب پرداخت. از دکتر هما گل گلاب در مورد ردپای مجری مراسم پرسیدم که ایشان گفتند این شخص آقای ناصر جبلی همسایه ما در خیابان آمل است. اتفاقاً اولین نفری که جلوی دوربین من قرار گرفت ناصر جبلی بود.

ناصر جبلی بیش از هفتاد سال است که در مطبوعات فعالیت می کند و مقالات متعددی منتشر کرده است و علاوه بر گزارش های اجتماعی، سردبیری روزنامه های «بهار» و «آذربایجان» را نیز بر عهده داشته است. وی علاوه بر سردبیری روزنامه‌های «اختصادی شهر» و روزنامه‌های «کاایر» و «شایسته» همچنان در کانون حرفه‌ای بازنشستگان ایران فعال است و 43 سال است که مدیر کتابخانه کانون بوده است.

با اینکه 94 سال سن دارند اما هنوز قلمشان را در کتابخانه شان زمین نگذاشته اند.

ناصر جبلی نه تنها نویسنده و شاعر است، بلکه مجسمه هایی با پارچه، شیشه، ضایعات روزنامه و تکه های روزنامه نیز ساخته است که تعدادی از آنها در کتابخانه کانون صنفی بازنشستگان و برخی دیگر در محل سکونت وی است.

جالب ترین نکته این است که ناصر جبلی علاوه بر مستند «مرز پرغر» در 20 فیلم به عنوان نویسنده حضور داشته است. بازی او در 12 سالگی در نقش «یوسف پیامبر» پر از اتفاقات تاریخی و طنز است که در متن کتاب به تفصیل شرح داده شده است.

22057

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا