ترند های روز

بیماری عجیب دیوید لینچ – فارسیرو

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، این نویسنده و کارگردان 78 ساله که در طول دوران حرفه ای خود آثاری چون «مخمل آبی»، «توین پیکس» و «جاده مالهالند» را ساخته است، در گفتگو با مجله سینمایی فاش کرد. Sight and Sound» که مدت هاست در اثر مصرف سیگار دچار آمفیزم شده و خواه ناخواه در خانه می ماند.

به گزارش ایسنا، وی افزود این بیماری ریوی مدت زیادی است که او را از راه رفتن باز داشته و بعید است که دوباره فیلمی را کارگردانی کند و اگر قرار باشد فیلم بسازد از راه دور این کار را انجام می دهد.

لینگه با انتشار پستی در شبکه اجتماعی x نوشت: بله، من به دلیل سیگار کشیدن سال ها آمفیزم دارم. باید بگویم که من واقعا از سیگار کشیدن لذت بردم و من عاشق تنباکو، بوی آن، روشن کردن سیگار، کشیدن سیگار هستم. اما این لذت بهایی دارد و بهای آن برای من آمفیزم است. من بیش از دو سال پیش سیگار را ترک کردم. من اخیراً آزمایش های زیادی انجام داده ام و خبر خوب این است که به جز آمفیزم، وضعیت نسبتاً خوبی دارم. من بسیار خوشحالم و هرگز بازنشسته نمی شوم و می خواهم همه بدانند که من واقعاً از نگرانی شما برای سلامتی ام قدردانی می کنم.

«دیوید لینچ» متولد 1946 است و مجموعه ای از فیلم های موفق را در کارنامه خود دارد. «مرد فیل‌مرد» اولین موفقیت سینمایی او بود و نامزد هشت جایزه اسکار شد. این فیلم همچنین جایزه بهترین فیلم خارجی را از سزار فرانسیا دریافت کرد.

در اواخر دهه 1980، او قراردادی را با مارک فارست تهیه کننده معروف برای تولید مجموعه تلویزیونی Twin Peaks امضا کرد. این مجموعه تلویزیونی در دهه 90 از شبکه ABC پخش شد و به موفق ترین سریال تلویزیونی دهه 90 تبدیل شد و در سال 2018 پس از حدود 30 سال فصل سوم آن پخش شد.

یکی از موفق ترین کارهای کارنامه سینمایی لینچ «در قلب وحشی» است که در سال 1990 برنده نخل طلای کن شد. لینچ در سال 1997 فیلم «بزرگراه گمشده» را ساخت. این فیلم در باکس آفیس ناموفق بود و نقدهای متفاوتی دریافت کرد.

در سال 2001 بود که فیلم «جاده مالهالند» به عنوان یکی از آثار ماندگار لینچ وارد دنیای سینما شد. این فیلم با بازی نائومی واتس، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره کن و نامزدی اسکار بهترین کارگردانی را برای لینچ به ارمغان آورد و «امپراتوری درون» جدیدترین فیلم بلند اوست که در سال 2006 اکران شد و نقدها نیز مورد تحسین قرار گرفت.

لینچ سابقه بازیگری قبلی را دارد و در هر قسمت از سریال Twin Peaks و در چندین فیلم مانند Louie، The Cleveland Show و Lucky نقش گوردون کول، مامور اف بی آی را بازی کرده است. او به عنوان بازیگر مهمان حضور داشته است.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا