ترند های روز

جان تورتورو با نشان قلب افتخار سارایوو مفتخر شد

به گزارش این خبرگزاری، جان تورتورو در سی امین جشنواره فیلم سارایوو با دریافت جایزه افتخاری قلب تجلیل می شود. این جایزه به منظور قدردانی از سهم او در صنعت سینما و فعالیت او به عنوان بازیگر، کارگردان و فیلمنامه نویس اعطا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، جووان مریانوویچ، مدیر جشنواره فیلم سارایوو درباره وی گفت: او با بیش از ۴ دهه فعالیت حرفه ای، بازی های فراموش نشدنی را در گستره وسیعی ارائه کرده است و از خود گذشتگی به هنر. و تطبیق پذیری و توانایی آن در شکل دادن. اصالت هر شخصیتی که او ایفا می کند، تماشای تک تک نقش های او را لذت بخش کرده است.

تورتورو که فارغ التحصیل مدرسه درام ییل است، با چندین فیلمساز تحسین شده از جمله «کار درست را انجام بده» و «تب جنگل» اثر اسپایک لی، «رنگ پول» مارتین اسکورسیزی، «بازی تاج و تخت» ساخته رابرت ردفورد و «آتش بس» ساخته فرانچسکو رزی کار کرده است. ، «چوپان خوب» ساخته رابرت دنیرو، «جعبه مهتاب» ساخته تام دی سیلو و «مادر من» نانی مورتی از جمله آنها هستند.

در سال 2004 در درام تاریخی “گذر مخفی” ساخته کارگردان بوسنیایی آدیمیر کنوویچ بازی کرد.

تورتورو بارها نقش جوئل و اتان کوئن را بازی کرده و جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن و جایزه دیوید دوناتلو را برای بازی در فیلم «بارتون فینک» دریافت کرده است. او بازیگر فیلم‌های «برادر، کجایی؟»، «عبور میلر» و «لبوفسکی بزرگ» درباره این دو برادر بود.

او جایزه دوربین طلای کن را برای «مک» دریافت کرد که اولین کارگردانی او بود. از دیگر فیلم‌های او به عنوان کارگردان/نویسنده می‌توان به «ایلومیناتا»، «عشق و سیگار» با بازی سوزان ساراندون و کیت وینسلت، مستند «شور»، «ژیگولو در حال زوال» با وودی آلن و «نقش‌های مسیح» اشاره کرد.

در تلویزیون، تورتورو برای بازی در نقش هاوارد کازل در «Monday Night Mayhem» و بار دیگر برای «Bronx Burning» نامزد دریافت جایزه انجمن بازیگران سینما شد. او برای نقش مهمان در سریال راهب برنده جایزه امی شد و برای سریال The Night شبکه HBO نامزدی گلدن گلوب و انجمن بازیگران سینما را به دست آورد. او با فصل دوم سریال اپل «جدایی» دیده خواهد شد.

در طول سی امین جشنواره فیلم سارایوو، تورتورو یک مستر کلاس برگزار می کند تا در مورد حرفه و هنر خود صحبت کند. همچنین با حضور او فیلم «بارتون فینک» در جشنواره به نمایش درمی آید.

پیش از این اعلام شده بود که الکساندر پین 63 ساله کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده آمریکایی نیز قلب افتخاری جشنواره امسال را دریافت خواهد کرد.

سی امین جشنواره فیلم سارایوو از 16 تا 23 آگوست (26 مرداد تا 2 سپتامبر) در بوسنی برگزار می شود.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا