ترند های روز

چهره قهرمان ادبی با مصاحبه فرو ریخت

به گزارش خبرگزاری فارسیروجاستینا الیاس، رئیس بخش داستان و مدیر رسانه های اجتماعی کتابفروشی بزرگ آلیس مونرو در ویکتوریا (کانادا)، اعلام کرد که افشاگری های اخیر دختر آلیس مونرو درباره نویسنده باعث شده است که او شغل خود را ترک کند و قهرمان ادبی و کارفرمای سابق خود را ناامید کند.

به گزارش ایسنا، دو ماه پیش او کار خود در کتابفروشی مونرو را رویایی توصیف کرد، زندگی و کار آلیس مونرو را تحسین کرد و با کمال میل درباره این شمایل ادبی صحبت کرد.

پس از مرگ مونرو در ماه مه در سن 92 سالگی، فروشگاه کتابی را برای مشتریان منتشر کرد تا خاطرات خود را از نویسنده به اشتراک بگذارند و برای مراسمی که زندگی مونرو را جشن می گرفت، آن را در کتابفروشی و یک نفر در کتاب مهمان قرار داد. نوشته بود «کودک آزاری».

جسیکا واکر، رئیس فروشگاه، در ایمیلی به الیاس توضیح می‌دهد که این موضوع مربوط به آزار جنسی دختر مونرو، آندریا رابین اسکینر، توسط شوهر دوم نویسنده است که واکر و چندین نفر دیگر در فروشگاه از آن اطلاع داشتند.

الیاس می گوید وقتی برای اولین بار این را شنید، شوکه شد و به واکر گفت که مطمئن نیست که بتواند با وجدانش در این مورد کنار بیاید.

کتابفروشی آلیشیا مونرو

جسیکا واکر، رئیس کتابفروشی مونرو، در ایمیلی به سی‌بی‌سی نیوز توضیح داد که همسر اول آلیس مونرو، که در سال 2016 درگذشت، سال‌ها پیش جزئیات «بسیار محدود» در مورد آزار و اذیت شنیده بود و نمی‌دانست آلیس چگونه به آزار و اذیت واکنش نشان می‌دهد . .

دختر آلیس مونرو، نویسنده اخیراً درگذشته و برنده جایزه نوبل ادبیات، در مقاله‌ای در روزنامه کانادایی تورنتو استار فاش کرد که مادرش در نوجوانی از تجاوز به ناپدری‌اش جرالد فراملین اطلاع داشت، اما سکوت کرد. در مورد آن . و حتی بعد از اینکه اعتراف ناپدری اش در مورد این آزار در ذهن او باقی مانده است.

اسکینر گفت: اولین بار در سال 1992، زمانی که 20 ساله بودم، درباره این آزار به مادرم گفتم و مادرم به طور موقت همسرش را ترک کرد. فراملین در نامه هایی به این آزار اعتراف کرد، اما من را مقصر دانست و مادرم نیز گفت که من خیلی دیر به او اطلاع داده ام. و در واقع هر اتفاقی که افتاد بین من و ناپدری ام بود و ربطی به او نداشت.»

آلیس مونرو که یکی از بزرگترین رمان نویسان تمام دوران و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال 2013 به شمار می رفت، اردیبهشت امسال در سن 92 سالگی درگذشت. این نویسنده کانادایی سال گذشته بازنشستگی خود را از دنیای نویسندگی اعلام کرد و اعلام کرد که احتمالا چیز دیگری نخواهد نوشت. وی با بیان اینکه «بهتر است ناگهانی برود» از علاقه مندان آثارش خواست چندین بار کتاب های قدیمی او را که تعدادشان زیاد است بخوانند.

آلیس مونرو که گاهی با چخوف روسی برابری می‌کند، در سال 2009 جایزه بین‌المللی بوکر را دریافت کرد.

این نویسنده که دو بار برنده جایزه ادبیات گیلر در سال‌های 1998 و 2004 شد، جایزه حلقه ملی منتقدان کتاب را برای عشق یک زن خوب در سال 1998 دریافت کرد. او دو بار در سال های 2006 و 2008 جایزه داستان کوتاه «اوهانری» را دریافت کرد و جایزه نویسندگان کشورهای مشترک المنافع نیز از افتخارات اوست.

این نویسنده کانادایی همچنین در سال 2005 مدال افتخار ادبیات را از انجمن هنرهای ملی آمریکا دریافت کرد و در سال 2010 مفتخر به دریافت نشان شوالیه دو فرانس شد.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا