ترند های روز

کورش یغمایی در گرمی 2025؟

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، پس از محبوبیت و روند ترانه «گل یه» در جهان، اکنون مدیریت «گرامی» تلاش خود را برای برقراری ارتباط با این خواننده و نوازنده سرشناس ایرانی از طریق خبرنگاران ایرانی آغاز کرده است.

به گزارش بیلبورد، تکثیر ملودی آهنگ «گل یه» در صفحات باشگاه های معتبر فوتبال اروپا در ماه های اخیر جنجال های زیادی را به همراه داشت و به همین دلیل این ستاره راک ایرانی به ترند موسیقی و فوتبال جهان تبدیل شد.

در روزهای افتتاحیه پاریس 2024، این اثر در صفحه رسمی بازی های المپیک با تصاویری از افتتاحیه این فستیوال بزرگ ترکیب شد تا شهرت “گل یخ” جهانی شود و به نظر می رسد گرمی 2025 خواهد داشت. برنامه ای ویژه این ستاره راک ایرانی.

در سال 1392 مجله بیلبورد، هفته نامه تخصصی موسیقی در سراسر جهان، با کورش یغمایی به عنوان بنیانگذار راک فارسی و البته به مناسبت انتخاب او به عنوان یکی از 50 راک برتر جهان مصاحبه کرد.

کورش یغمایی در پایان این گفتگو درباره ممنوعیت فعالیت خود در ایران گفت: به نظر من کمتر مردی است که حوصله ساکت شدن کارشان و بر هم خوردن رویاهایشان را داشته باشد، در هیچ کلمه ای نمی گنجد. در طول این مدت، من برخی از آهنگ هایم را روی یک نوار کاست ضبط کردم، اما این کار را انجام دادم پرنده، و پرنده ای بی پرواز نیست.

در سال 2009، Now Again آلبومی به نام Forge Your Own Chains را در ایالات متحده منتشر کرد که شامل پانزده آهنگ از نوازندگان راک از سال 1968 تا 1974 است. در این آلبوم، آهنگ “حجم خالی” از کوروش یغمایی تنها نماینده میانه است. شرق . انتشار این آلبوم آغازی بر کشف مجدد کوروش در غرب است. این انتخاب برای اولین بار دلیل کارنامه پژوهشی موسیقی نوین ایران و ورود رسمی آن به عرصه موسیقی جهان تلقی می شود.

از تاریخچه تولید «گل یخ» با اثر جاودانه «کورش یغمایی» داستان های مختلفی نقل شده است. شعری از مهدی اخوان لنگرودی به دست کوروش رسید و این بمب موسیقایی در سال 1348 با آهنگ «گل یخ» به گوش جهانیان رسید! و ذائقه سختگیرانه آمریکایی ها و اروپایی ها را تسخیر می کند به طوری که به محض شنیدن این صدای فارسی نمی توانند نسبت به آن اثر بی تفاوت بمانند و آن را ستایش کنند. حتی در گوشه و کنار دنیا سعی می کنند مثل کوروش با گیتار یا ساز دیگری گل یق را بنوازند و بخوانند! مستندات این واج شناسی جهانی در موتورهای جستجوی ویدیویی مانند یوتیوب موجود است. این نوار هیت همراه با دیگر آهنگ‌های این هنرمند در حال تکرار است و پخش‌کنندگان موسیقی غربی برای کوروش یغمایی فرش قرمز پهن می‌کنند. تا جایی که ایران بعد از این همه مدت انزوا یک بار دیگر به خانواده جهانی چشمکی می زند!

اکنون با انتشار مجدد این اثر در رسانه های اصلی موسیقی جهان، بار دیگر نام کورش یغمایی مورد توجه قرار گرفته است و حالا باید تا «گرمی 2025» منتظر ماند و دید آیا این حجم از اخبار مورد توجه قرار می گیرد یا خیر. در این جهان رویداد طول می کشد یا نه

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا