ترند های روز

کاش برگه کنترل شجریان را نگه می داشتم!

به گزارش فارسیرو، رضا ژاله، یکی از سازندگان مشهور ایران، گفت که شب های زیادی را در کارگاه خود با محمدرضا شجریان گذرانده و هر کدام در مورد سازهای ابداعی خود صحبت کرده و به تبادل نظر پرداخته اند. دانش از طریق مجید درخشانی (آهنگساز و نوازنده تار و سه تار) به دست آمد.

به گزارش ایسنا، ژاله درباره رابطه خود با شجریان به ایسنا گفت: زمانی که آقای درخشانی و استاد شجریان کنسرت می‌دادند، آقای درخشانی از من ساز خواست و وقتی آن را به ایشان دادم، گفتم که استفاده کن. این ساز را با خیال راحت انجام دهید، زیرا استاد شجریان دیگر نیازی به کوک کردن آن در وسط اجرا ندارد ساز را آقای درخشانی هم گفت که رضا ژاله.

استاد شجریان هم گفت: پس بریم ببینیم. آقای درخشانی هم کارهای بدیع من را دید و برای استاد شجریان تعریف کرد. او به من زنگ زد و گفت ژاله جان اشکالی ندارد با آقای شجریان به کارگاه شما برویم؟ گفتم نه استاد جان چه اشکالی داره باعث افتخار من هستی.

به هر حال چند روزی گذشت که با نوازندگان گروه به کارگاه من آمدند. برخی از سازهای ابداعی من و سازهای دیگر روی زمین بود که نوازندگان می نواختند و استاد دوست داشتند. این اتفاق باعث شد استاد چشمانش را به کارگاه من باز کند و شب های زیادی به دیدن من می آمد و گاهی نظر من را درباره سازهایی که می ساخت می پرسید. او مردی کنجکاو بود، دلش برای موسیقی ایرانی می سوخت و سازهای زیادی می ساخت، اما عمر به او اجازه ادامه این راه را نداد.

برای کاری که کردم خیلی متاسفم! یک شب استاد شجریان دسته چکش را بیرون آورد و گفت: بکش، اینقدر زحمت کشیدی، چقدر برایت بنویسم؟ گفتم استاد جان چقدر برات بنویسم؟ گفت چرا برای من می نویسی؟ گفتم: چند شب تا صبح در این کارگاه چکش زدم و با شنیدن صدای تو بدون خستگی به کارم ادامه دادم. اما ای کاش می گفتم استاد یک ریال بنویس و آن چک را به یادگار نگه می داشتم. می گویند وقتی پیکاسو به رستوران می رفت، به جای پول نقد یک چک به رستوران می داد، اما چک هایش هرگز برای نقد شدن به بانک نمی رفت و دست خط خود را به عنوان یادگاری نگه می داشت.

22057

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا