ترند های روز

اهدایی از جشنواره قلب سارایوو به الکساندر پین / خالق انسان دریادل

به گزارش فارسیرو؛ الکساندر پین، کارگردانی که 5 نامزدی اسکار دریافت کرده و با آخرین فیلمش «بازمانده ها» برنده جایزه شده است، در سی امین جشنواره فیلم سارایوو به دلیل کمک های چشمگیرش به هنر سینما، جایزه قلب افتخار را دریافت می کند. .

مهر نوشت: جیم تیلور همکار سابق پین که فیلمنامه اقتباسی برنده اسکار «Sideways» در سال 2005 را نوشت، در این جشنواره به او خواهد پیوست. همچنین گفته می‌شود که این کارگردان در حال برگزاری یک مسترکلاس است تا فرصتی را برای علاقمندان به سینما فراهم کند تا از او درباره تولید فیلم، کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی و دیگر جنبه‌های کلیدی حرفه‌اش بیاموزند.

پین با 8 فیلم بلند 24 نامزدی اسکار به دست آورده که 4 تای آنها بهترین فیلم و 3 بار برای بهترین کارگردانی بوده است. او دو بار برای فیلمنامه اقتباسی برنده اسکار شد و فیلم “بازماندگان” جایزه بازیگر نقش مکمل زن اسکار 2024 را از آن خود کرد.

از فیلم های او می توان به «ریشه شهروند» (1996)، «انتخابات» (1999)، «درباره اشمیت» (2002)، «زادگان» (2011)، «نبراسکا» (2013) و «کوچک کردن» (2017) اشاره کرد.

جووان مرجانوویچ، مدیر جشنواره، تاکید کرد که الکساندر پین جایزه قلب افتخار سارایوو را دریافت خواهد کرد زیرا در مرکز همه داستان های او افرادی با قلب بزرگ قرار دارند. غیرممکن ها در سینمای معاصر باقی مانده است. مریانوویچ همچنین داستان سرایی او را ستود و آن را داستان سرایی روشنگرانه خواند که به دقت احساسات انسانی را منعکس می کند.

الکساندر پین 63 ساله کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده آمریکایی است. فیلم های او به خاطر نگاه طنزآمیزشان به جامعه معاصر آمریکا شناخته می شوند. او دارای ۲ جایزه اسکار، ۲ جایزه گلدن گلوب و یک جایزه بفتا است.

سی امین جشنواره فیلم سارایوو از 16 تا 23 آگوست (26 مرداد تا 2 سپتامبر) برگزار می شود.

22057

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا