ترند های روز

فتح سینماهای جهان با ۲ شخصیت کمیک/ددپول و ولورین

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، «ددپول و ولورین» ماجرایی کمیک بوکی که دو شخصیت محبوب مارول را در یک فریم گرد هم می آورد، باکس آفیس سینماهای جهان را فتح کرد.

مهر نوشت: این دنباله ابرقهرمانی در سه روز اول 205 میلیون دلار فروخت تا هشتمین افتتاحیه بزرگ تمام دوران باشد، پیش از «پلنگ سیاه» در سال 2018 با 202 میلیون دلار و پس از «دنیای ژوراسیک» در سال 2015 با 208 میلیون دلار. و «انتقام جویان» در سال 2012 با فروش 207 میلیون دلاری.

در همین حال، تنها 9 فیلم در تاریخ هالیوود توانسته اند در آخر هفته افتتاحیه خود از مرز 200 میلیون دلار عبور کنند.

به این ترتیب فروش بلیت این فیلم در سال 2016 با فروش 132 میلیون دلاری از «ددپول» پیشی گرفت و رکورد بزرگترین آخر هفته افتتاحیه یک فیلم با درجه R و «ددپول 2» سال 2018 با فروش 125 میلیون دلاری را به نام خود ثبت کرد. دلار که در جایگاه سوم قرار گرفت. فروش افتتاحیه بزرگ دارای رتبه R است، عقب نشینی کنید.

اکنون این فیلم به مراتب موفق به «Inside Out 2» شده است، دنباله موفق انیمیشن دیزنی پیکسار که با افتتاحیه 155 میلیون دلاری شروع به کار کرد و بزرگترین عنوان افتتاحیه سال را داشت.

در سطح بین المللی، «ددپول و ولورین» توانست با فروش 233.3 میلیون دلاری، کار خود را با مجموع 438 میلیون دلار آغاز کند.

این فیلم با بازی رایان رینولدز و هیو جکمن تنها پس از سه روز اکران عنوان ششمین پرفروش سال 2024 را به خود اختصاص داده است. دیزنی حدود 200 میلیون دلار برای تولید و 100 میلیون دلار دیگر برای تبلیغ هزینه کرد.

Deadpool 3، اولین فیلم در دنیای سینمایی مارول و شخصیت های کمیک آن، که قبلا مجوز ساخت آن به فاکس قرن بیستم فروخته شده بود، بین 160 تا 170 میلیون دلار فروش داشت. در این فیلم لوگان، شخصیتی که هیو جکمن بازی می‌کرد، از دوران بازنشستگی خارج شد و به «ددپول» به کارگردانی شاون لوی پیوست. این فیلم تنها در روز جمعه ۹۶ میلیون دلار فروخت که بسیار جلوتر از اکثر فیلم‌های ۲۰۲۴ در هفته اول اکرانش بود.

موفقیت «ددپول و ولورین» نیز یک پیروزی ضروری برای مارول محسوب می شود. اگرچه این غول کمیک در 15 سال 33 فیلم پرفروش منتشر کرده است، اما نسخه های اخیری مانند The Eternals، Ant-Man and the Bee: Quantum Mania و The Marvels با شکست مواجه شده اند. گفته می‌شود بخشی از مشکل این است که از زمان راه‌اندازی سرویس پخش دیزنی پلاس، بینندگان با اسپین‌آف‌ها، دنباله‌ها و سریال‌های تلویزیونی بی‌شماری بمباران شده‌اند که باعث شد، باب ایگر، مدیرعامل دیزنی تصمیم بگیرد تعداد فیلم‌های تولید شده را کاهش دهد.

فیلم پرفروش «باربی» سال گذشته با 155 میلیون دلار عرضه شد و آن را به بزرگترین افتتاحیه سال تبدیل کرد، در حالی که «اپنهایمر» در آخر هفته افتتاحیه 80.5 میلیون دلار فروخت. «تاپ گان: ماوریک» نیز در سه روز اول اکران در آمریکای شمالی نزدیک به 124 میلیون دلار در باکس آفیس فروخت.

22057

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا