ترند های روز

صبر بیژن بنفسه خواه تمام شد. از تهیه کننده بیگ شاند شکایت کردم

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، بیژن بنفشه خواه بازیگر سینما و تلویزیون و همچنین داور فصل اول مسابقه باغ خند با انتشار متنی در فضای مجازی نوشت: یک سال است که با نسیم هستم و چند ماه، دو سوم قرارداد من برای اولین فصل این رقابت استعدادیابی است.” دریافت نکرده ام.

فارس نوشت: این بازیگر درباره این موضوع گفت: اردیبهشت 1402 بود که این برنامه را در حدود یک ماه ضبط کردیم. در اواسط پروژه، کنترل یکی از داوران که نمی خواهم نامش را ببرم، رد نشد و برگردانده شد.
وی افزود: همان موقع گفتم مسعود شریعت نیا که تهیه کننده فصل اول «باگوبخند» بود به ما نیاز دارد و الان هم که در پروژه هستیم دستمزد ما را نمی دهد. تمام شد، دست های ما به جایی بند نیست.
قاضی فصل اول «بغوب خند» ادامه داد: وقتی نوبت به پرداخت هزینه ام رسید، وقتی از او پرسیدم کی پرداخت می کنی، گفت فردا صبح!
بنفسه خواه گفت: ساعت کاری پوستر ما در این طرح از ساعت 14 الی 14 است. سه چهار روز می رفتم سر کار و می گفت فردا صبح یا فردا بعدازظهر حقوقم را می دهند.
گفت: آنجا بود که برای اولین و آخرین بار دست از کار کشیدم و گوشی را خاموش کردم. به شریعت نیا تذکر دادم و گفتم اگر فردا برای پرداخت حقوقم اس ام اس دریافت کنم ساعت 14 سر کار خواهم آمد. در خدمتم و در صورت عدم پرداخت نمیام.
این بازیگر تلویزیون گفت: زمانی که این کار را انجام دادم از قراردادم دستمزد گرفتم که اگر این کار را نمی کردم الان بیشتر از او طلب می کردم. تا الان دو سوم قراردادم را از یک سال و چند ماه قبل به من نداده اند.

وی افزود: چندین بار با شریعت نیا، خاشرو ادمین شبکه نسیم تماس گرفتم و به معاون سیما نیز پیام دادم و حراست صداو سیما را نیز در جریان گذاشتم.

توجیه عجیب تهیه کننده «بگو بخندم» برای پرداخت نکردن دستمزد بنفسه خواه.

داور «بیقوبخند» ادامه داد: تهیه کننده به من می گوید یک روز مرخصی گرفته ای که باعث ضرر من شده و به همین دلیل نمی توانم دستمزد را پرداخت کنم.
بیژن بنفسه خواه بیان کرد: حتی با کسانی که در «باگوبخند» در استندآپ و کمدی بازی کردند صحبت کردم و هنوز هم تهیه کننده پول آنها را که مثلاً 5 میلیون تومان است، نداده است.
وی گفت: به تهیه کننده گفتم بخشی از دستمزدم را کم کند و پرداخت کند اما او هم این کار را نکرد.
این بازیگر ادامه داد: تهیه کننده من را بهانه کرد تا یک روز پروژه را تعطیل کند تا دستمزد نگیرم. او به من گفت فصل دوم را قضاوت کن تا بتواند قرارداد فصل اول را به تو بپردازد. من این کار را نکردم که به نظرم کار درستی بود.
وی گفت: همچنین در فکر شکایت از مسعود شریعت نیا، تهیه کننده «باگوبخند» هستم و احتمالا با چند نفر از عوامل وکیل بگیریم و این کار را انجام دهیم.
بنفسه خواه در رادیو درباره علت وقوع چنین اتفاقاتی گفت: مهم ترین دلیل بی کفایتی مردم است. برخی از کسانی که اکنون در تلویزیون کار می کنند، حتی زمانی که من کار می کردم متولد نشده بودند. من اصلا مخالف جوان گرایی نیستم، اما چرا شبکه تلویزیونی تهیه کننده ای را استخدام می کند که هیچ اطلاعی از کار ندارد و در حد این وظایف نیست؟
این بازیگر درباره ویژگی های یک تهیه کننده گفت: تهیه کننده تعریفی دارد، آن شخص باید یک چپ پر و یک جیب پر پول داشته باشد و اگر نه من هم می توانم تهیه کننده شوم؛ یعنی یک تهیه کننده هم باید یک نفر را در اختیار بگیرد. بدون پول نمی توانم تهیه کننده باشم.
وی ادامه داد: از آنجایی که مدت هاست با صداوسیما همکاری می کنیم، نحوه کار به این صورت است که در صورتی که صداوسیما یک سال بعد از اتمام پروژه بتواند با تهیه کننده به توافق برسد، تهیه کننده در چند قسط به ما پرداخت می کند.
بنفسه خواه بیان کرد: این سوال در حالی برای من پیش می آید که مدیریت شبکه نسیم می گوید ما به تهیه کننده «بیغوبخند» پول داده ایم، چرا از آن فرد نمی پرسند که چرا پرداخت ها را انجام نمی دهد؟ من نمی فهمم. این مشکل.
وی تصریح کرد: بسیاری از همکاران من علاقه ای به همکاری با تلویزیون ندارند، به علاوه صداوسیما با آنها همکاری نمی کند، من با آنها کار می کنم، آیا این حقوق من است؟
بنفسه خواه در پایان در پاسخ به این سوال که راه حل شما برای کاهش این اتفاقات چیست، خاطرنشان کرد: کار را به تهیه کننده شایسته بدهید نه به یک فرد غیرحرفه ای که کار بلد نیست. فردی که کار را بلد باشد این کار را درست انجام می دهد و حقوق همه را می پردازد. دلیل این اتفاقات به دلیل عدم مهارت و تجربه افراد است.
گفتنی است بنفشه خواه در فیلم ها و سریال هایی چون «معجزه پروین»، «صبحانه با زرافه ها»، «کاتیوشا»، «باشگاه همسران»، «نون خ 4»، «مستوران»، «قصه های کمال» حضور داشت. ، «مجردها»، «پژمان»، «دزد و پلیس»، «ساختمان پزشکان»، «همسران» و…
گفتنی است سید احسان حسینی تهیه کنندگی فصل دوم «باگو بخند» را بر عهده داشت.

22057

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا