ترند های روز

اولین رویداد راه اندازی فیلمنامه افتتاح شد / مسابقه 3 روزه برگزیدگان

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، به گزارش ستاد خبری اولین رویداد فیلمنامه نویسی، در ابتدای این نشست بهزاد رشیدی دبیر اجرایی هدف از برگزاری این رویداد را کمک به ارتقای دانش فیلمنامه نویسی، شناسایی و همچنین استعدادهای فیلمنامه نویسی خلاق در کشور را ارائه دهد. وی گفت: فراخوان رویداد استارتاپ فیلمنامه نویسی زمستان سال گذشته برگزار شد و قالب های در نظر گرفته شده برای این رویداد در قالب ایده و خلاصه داستان در ژانرها بود. از فیلم ها، داستان ها و سریال ها.
به گفته دبیر اجرایی، هیئت داوران این رویداد متشکل از خانم ها پوران درخشنده، مهدی سجاده چی، دکتر مصطفی رستاگری، علی موذنی و حجت الاسلام حسین رحیم زاده بودند و این هیئت داوران از بین 1000 اثر که 332 نفر ارسال کرده بودند، 98 اثر را انتخاب کردند. به دبیرخانه در دو بخش کوتاه و بلند انتخاب شد که در آن 98 نفر برنامه ها و ایده های خود را در فضای رقابتی در 90 ثانیه ارائه می کنند.
بهزاد رشیدی در ادامه گفت: مربیان اولین رویداد فیلمنامه نویسی شامل دکتر محود اربابی، استاد مهدی احمدی، استاد هومان فاضل، استاد فریدون فرهود و استاد رضا حیدرنژاد هستند و در طول مراسم بر کار فیلمنامه نویسان نظارت می کنند بهترین ایده ها و دیگران برگزیده ایده خود را شکل می دهند و به طرح تبدیل می کنند.

اولین رویداد راه اندازی فیلمنامه افتتاح شد / مسابقه 3 روزه برگزیدگان
اولین رویداد راه اندازی فیلمنامه افتتاح شد / مسابقه 3 روزه برگزیدگان

پس از مداخلات دبیر اجرایی اولین رویداد استارتاپی فیلمنامه، رئیس پنل ارزیابی کار در جایگاه خود قرار گرفت تا مراحل معرفی برگزیدگان به مدت 90 ثانیه آغاز شود. مهدی سجادچی پیش از آغاز معرفی این آثار، این رویداد را مسیری برای دسترسی علاقه مندان به جریان حرفه ای توصیف کرد و گفت: امیدوارم این مسیر ادامه داشته باشد. هدف از برگزاری این رویداد باز کردن مسیری برای علاقه مندان به فیلمنامه نویسی است تا ابتدا وارد جریان آماتور به معنای دلخواه و سپس به جریان حرفه ای فیلم و تلویزیون یا آثار کوتاه شوند.
با این توضیحات، افراد برگزیده در قالب گروه های 5 نفره به مدت 90 ثانیه ایده های خود را ارائه کردند و پس از اتمام این ارائه ها، 10 نفر به عنوان برترین ها انتخاب شدند. بر این اساس 10 کارگروه تشکیل و صاحبان آثار برتر به عنوان سرپرست گروه انتخاب شدند. علاوه بر این، اعضای این 10 گروه شامل شرکت کنندگان دیگری نیز بودند که عنوان بهترین شغل را کسب نکردند. بر اساس برنامه در نظر گرفته شده برای این رویداد، اعضای این گروه ها زیر نظر مربیان برای شکل دادن به طرح تلاش می کنند. طرح هایی که در روز پایانی به رقابت خواهند پرداخت.

کارگاه های اولین رویداد استارتاپی فیلمنامه نویسی به مدت سه روز و تا بامداد 18 مرداد 1403 ادامه خواهد داشت و در آخرین روز نتیجه این کارگاه ها در قالب طرحی با اکدگیر به رقابت می پردازد. این مرحله با ارائه طرح های نهایی و ارزیابی طرح ها توسط داوران و سرمایه گذاران در بعدازظهر روز سوم رویداد برگزار می شود و در نهایت به برندگان جوایز اهدا می شود.
گفتنی است اولین رویداد فیلمنامه نویسی در راستای رشد اقتصاد خلاق و کمک به سینمای ایران با همکاری پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، سالن سینما، فیلمنامه نویسان، سازمان سینمایی و دانشگاه. شرکت علم و فرهنگ، شرکت بلیت و صدا فیلم و کلیپی از سروش ساخته شده است. این کارگاه ها از 7 تا 9 مرداد برگزار می شود و عصر روز سه شنبه 18 مرداد به پایان می رسد.

22057

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا