ترند های روز

مراسم معرفی کتاب زرد المپیک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، مراسم معرفی کتاب زرد المپیک همزمان با بازی های المپیک پاریس بعدازظهر پنجشنبه 13 مردادماه با حضور جمعی از پیشکسوتان و تجار حوزه ورزش برگزار شد.

مراسم افتتاحیه با سخنان پیشکسوت رسانه ای منوچهر زندی آغاز شد و با اشاره به بخش هایی از کتاب المپیک زرد به بیان تجربیات ارزشمند خود از رویدادهای المپیک در دوره های مختلف پرداخت و از نویسندگان این کتاب با تصویرسازی و تصویرسازی واقعی تقدیر کرد از جنبه های مختلف بازی های المپیک تقدیر شد.

در این مراسم کاوه صدخی از نویسندگان این کتاب در مراسم رونمایی از کتاب گفت: نقد جرقه خلق این کتاب شد. این کتاب قرار است حول محور خود گفتمانی را شکل دهد. اساساً یک عدد است و هیچ نظری در آن وجود ندارد. این کتاب در مورد اعدادی صحبت می کند که در جاذبه المپیک گم می شوند. این کتاب خواننده را درگیر آینده ورزش کشور می کند و بیشتر از رسانه ها تغذیه می کند.

وی ابراز امیدواری کرد که این مجموعه کتاب ادامه داشته باشد.

رضا شجیعی دیگر نویسنده این کتاب گفت: یکی از بزرگترین چالش های ما این است که در ثبت رویدادهای اجتماعی و فرهنگی و تبدیل آنها به رویه های عملیاتی برای آینده مشکل داریم. علاوه بر این، ما همیشه دو واکنش به پدیده های وارداتی داشتیم. یا بدون شک متحول شدیم و جذب شدیم و یا آن طرف بوم افتادیم و بدون منطق روبروی هم قرار گرفتیم. این در مورد بازی های المپیک نیز صادق است. در تاریخ معاصر ایران از طرح سؤال درباره برخی مسائل فرهنگی مانند بازی های المپیک خودداری می کنیم و ماجرای لباس کاروان ایرانی یکی از پیامدهای این واکنش است.

شجیعی در ادامه بیان کرد: روال بازی های المپیک در حال تغییر است و نظام ارزشی بازی های المپیک حالت خنثی و بی طرف را کنار گذاشته و وارد فاز تحمیل ارزش شده تا برای این آینده متفاوت آماده شود.

موضوع اصلی این کتاب المپیک زرد است که بر اساس تحلیل و نقد شرایط حاکم بر بازی های المپیک توکیو است و حاضران در این مراسم به بررسی این موضوع و همچنین شرایط بازی های المپیک پاریس پرداختند.

سیما لیموچی، حسن میرزا آقابیگ، امیررضا خادم، سام کلانتری، حامد شکیبا نیا، مهدی واعظی، احسان محمدی و علی جعفریه، احسان محمدی، مهدی یزدانی خرم، حامد شکیبانیا، سام کلانتری، یزدانی خرم، نادر وادی خیل و گروهی از ورزشکاران و کارآفرینان ورزشی از دیگر مهمانان این برنامه بودند.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا