ترند های روز

کمیته فرهنگ و ارشاد اسلامی هیات مدیره گزارشی از کار تهیه کرد

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، علیرضا تابش رئیس کمیته فرهنگ و ارشاد اسلامی هیات رئیسه گزارش کار این کمیته را اعلام کرد.

در نامه ای به رضا صالحی امیری
رئیس کارگروه فرهنگی هیات رئیسه تشکیل کابینه دولت چهاردهم نوشت:

با نظر حضرتعالی مبنی بر تشکیل کمیته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این کمیته با حضور نمایندگان اصناف و تشکل های فرهنگی، هنری و رسانه ای، نخبگان دانشگاهی و حوزوی، نمایندگان استانی و ستاد انتخاباتی محترم تشکیل می شود. سه آنها یک رئیس جمهور منتخب، مدیران با تجربه در زمینه فرهنگ و نمایندگان اقوام و مذاهب، زنان و جوانان تشکیل دادند.

جلسات کمیته در 28 تیر 1403 برای دریافت، بررسی و جمع بندی نظرات تشکل های غیردولتی، اتحادیه ها و انجمن های هنری و احزاب و گروه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آغاز شد و به صورت فشرده و مستمر ادامه یافت.

اکنون که اعضای کمیته به فهرست نهایی برای احراز صلاحیت در کوتاه ترین زمان با طولانی ترین زمان رسیده اند، ضمن بررسی سوابق، مهارت ها، تجربه و کارایی از بین بیش از 100 گزینه ارائه شده به کمیته، گزارش مختصری از فعالیت کمیته ارائه می شود . فرآیند و نتایج آن به فراخوان می رسد.

1- روند بررسی ضوابط ارائه شده از سوی کمیته تعیین مصادیق گزینه های وزارت فرهنگ در چهار جلسه با حضور جمعی از پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری و فعالان دینی و قرآنی علاوه بر اعضای هیأت در شرایط سخت حتی در اعیاد و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای تعیین خلاصه ضوابط و شاخص های تخصصی احراز صلاحیت داوطلبان توسط کمیته انجام شد.

2- این کمیته در همین فرآیند رویکردهای فرهنگی رئیس جمهور منتخب جناب آقای دکتر مزیکیان و اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت چهاردهم را تدوین کرد.

3- کلیه گزارش های دریافتی از اصناف، تشکل های هنری و احزاب و گروه ها در جلسات فوق العاده کمیته که ساعت ها به طول انجامید ارائه و بررسی شد و 106 گزینه با حضور اکثریت اعضای کمیته بررسی شد.

4- از 106 گزینه، 25 نفر با رای اعضای حاضر به مرحله دوم بررسی رفتند و امتیازدهی بر اساس شاخص های مدیریتی طبق دستورالعمل انجام شد و از بین این 12 گزینه نهایی مشخص شد که قرار خواهند گرفت. معرفی کرد. به شورای راهبردی رسید و رئیس کمیته برای دریافت عملکرد تکمیلی با آنها دیدار کرد و با رویکردها و اولویت های آنها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تماس گرفت.

5- پس از تماس با داوطلبان مرحله نهایی، 4 نفر انصراف خود را به صورت کتبی به رئیس کمیته ارسال کردند و یک نفر دیگر نیز با ارسال نامه انصراف سرگشاده به آقای دکتر ظریف از روند گزینش انصراف داد.
با توجه به اینکه در دستورالعمل جدید شورا بر معرفی حداقل 10 نفر تاکید شده بود، سه گزینه بعدی از لیست 25 نفره جایگزین نامزدهای انصرافی شدند.

6- حداکثر تلاش برای رعایت ضوابط تاکید شده در دستورالعمل ها و اطلاعیه های بعدی در گزینش و احراز صلاحیت مورد توجه اعضای کمیته بوده است.

7- با تاکید رئیس جمهور در مرحله دوم، نکات رای گیری مبنای جمع بندی قرار گرفت.

8- توجه به مدیریت تنش ها و فشارهای خارجی و همچنین رسیدگی به اخبار و محتوای فعالیت های کمیته، فضای آزاد برای نقد و بررسی گزینه های پیشنهادی، حفظ اتکا در بررسی کلیه پیشنهادات. گزینه ها و رعایت شئونات اخلاقی و شأن همه نامزدها از محورهای اقدامات کمیته بود.

9- پس از تشکیل 8 جلسه از 28 تیرماه، امروز در نهمین و آخرین جلسه کمیته بر اساس آخرین دستورالعمل ها و بخشنامه های ابلاغی دیروز از سوی هیات مدیره، پس از دریافت نامه کاندیداهای انصرافی، مشخص شد. ترکیب نهایی داوطلبان واجد شرایط (ده نفر) مشخص شد که در فایل پیوست ارسال می شود.

در پایان از حسن نیت جناب عالی، رئیس و اعضای محترم هیأت مدیره و رفاقت و اهتمام جناب عالی از خود و اعضای محترم کمیته تشکر و قدردانی می نمایم. فعالان تحصیل کرده از حوزه فرهنگ و هنر، کارشناسان و حامیان فرهنگ این کشور.

لازم به ذکر است بنا به شهادت اعضای محترم کمیته هیچ گونه توصیه و مداخله ای در روند بررسی گزینه ها از سوی رئیس کارگروه و هیچ یک از اعضای شورای راهبری صورت نگرفته است.

امیدوارم هیئت مدیره محترم در بررسی دقیق کاندیداهای پیشنهادی نهایت دقت و اهتمام را در انتخاب مناسب ترین گزینه برای نهاد بزرگ فرهنگی کشور بکار گیرند.

توفیق روزافزون جناب آقای دکتر مسعود بیزیکیان و همکاران ایشان در دولت چهاردهم و عزت و سربلندی ملت شریف ایران را از خداوند منان خواستارم.

رونوشتی از این نامه برای محمدجواد ظریف، رئیس شورای راهبری تشکیل کابینه چهاردهم ارسال شده است.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا