ترند های روز

فراخوان نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، از روابط عمومی نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت، انجمن تئاتر دفاع مقدس و انقلاب بنیاد فرهنگی هنری فتح فراخوان نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت را روز شنبه 9 تیرماه منتشر کرد.
«مسابقه دراماتورژی»، «مسابقه تئاتر صحنه»، «سردار آسمانی (تئاتر خیابانی)» و «سمینار علمی و پژوهشی» بخش‌های مختلف این جشن از نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت است.
در قسمت مسابقه نمایشنامه نویسی، جهت گیری موضوعی آثار با موضوعاتی چون «نوشته اقتباسی و زندگینامه شهدا» و «نوشتن برای کودکان و نوجوانان» در نظر گرفته شده است.
«به زندگی و مجاهدت های شهدا و رزمندگان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دفاع از حرم و محور مقاومت توجه کنید»، «به عملیات ها و رویدادهای مهم دفاع مقدس، دفاع توجه کنید». حرم و محور مقاومت، «توجه به نقش تاریخی و ارزشمند زنان و مادران در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»، «توجه به نقش شهدا در دفاع از امنیت با نگاهی ویژه به شهدای 1401، حوادث تروریستی شاه چراغ و شورای اسلامی، «مقاومت، مقاومت و مظلومیت ملت فلسطین به ویژه حوادث اخیر غزه»، «محور نمایشی حماسه طوفان الاقصی و حماسه غزه». عهد صادق» و «تمرکز بر چهره های مهم مبارز تاریخ معاصر ایران و جهان و مقاومت آنان در برابر استکبار، استعمار و استبداد» نیز از اولویت های موضوعی فراخوان جشنواره در بخش «مسابقه تئاتر صحنه ای» است. این دوره. که در قالبی متفاوت نسبت به دوره های قبلی برگزار خواهد شد.

در بخش «خیابان تئاتر» نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت با عنوان «فرمانده آسمانی» و نگاهی موضوعی به رشادت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و فرماندهان شهید جبهه مقاومت و مردم مظلوم فلسطین. موضوعاتی چون «زندگی و مجاهدت شهدای مقاومت، سپهبد حاج قاسم سلیمانی»، «زندگی و مجاهدت شهدا و رزمندگان مدافع حرم و محور مقاومت»، «عملیات مهم و وقایع دفاع از حرم و محور مقاومت، «نقش تاریخی شهدای خدمت، تقویت محور مقاومت و دفاع از مردم مظلوم فلسطین»، «مقاومت، مقاومت و مظلومیت ملت فلسطین». به ویژه حوادث اخیر غزه، «حماسه طوفان الاقصی و حماسه وعده صادق» به عنوان محورهای اصلی معرفی شده اند.

بر اساس این گزارش، اطلاعیه در خصوص نمایندگی آثار بین المللی و همچنین فراخوان «بخش سمینار علمی و پژوهشی» طی روزهای آینده از سوی دبیرخانه نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت اعلام می شود.
نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت پاییز و زمستان 1403 به دبیری محمدکاظم تبار در تهران و چند شهرستان کشور پذیرای عموم هنرمندان و هنرمندان شرکت کننده خواهد بود و علاقه مندان برای دریافت آخرین اخبار این رویداد می توانند به سایت جشنواره به نشانی www.moghavemattheater.ir.
برای مشاهده متن کامل فراخوان نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت اینجا کلیک کنید.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا