ترند های روز

واکنش ها به حضور خبرنگار خستگی ما را برطرف کرد/ خیلی از خانم ها بیشتر از آقایان فوتبالیست هستند

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، محمد معینی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در تشریح چگونگی شکل گیری ایده اولیه ویژه برنامه «یورو 2024» گفت: با توجه به تجربه نسبتا موفقی که در دی و بهمن سال گذشته داشتیم. به خصوص برنامه سازی برای مسابقات جام ملت های آسیا و بازخورد بسیار خوبی که از مخاطبان دریافت کردیم، تصمیم گرفتیم برنامه ای ویژه برای مسابقات جام ملت های اروپا تهیه کنیم و قطعاً می خواستیم آن را با کیفیت، رنگ و لعاب بهتری تولید کنیم.

سردبیر ویژه برنامه «یورو 2024» ادامه داد: بحث های اولیه برای طراحی این برنامه در اسفندماه سال گذشته انجام شد و به ایده های کلی رسیدیم اما برای جمع بندی و تکمیل ایده ها جلساتی را در اردیبهشت ماه برگزار کردیم. این مقعد.” ما دوستان فنی جلسات جداگانه ای داشتیم و همچنین سعی کردیم قالب کلی و متفاوتی برای برنامه در نظر بگیریم. ما بخش ها و موضوعات را تعیین می کنیم و جزئیات دیگری مانند تعداد مجریان و ترکیب مهمانان را تعیین می کنیم. در همان اردیبهشت ماه قالب کلی برنامه شکل گرفت و تا خرداد فرصت داشتیم ایده ها را اجرا کنیم.

معینی بیان کرد: برای موفقیت در تولید این نوع برنامه ها باید نیازهای مخاطب را به خوبی بشناسید و بدانید مخاطب علاقه مند است چه محتوا و عناصری را در برنامه شما ببیند. امروزه پلتفرم های زیادی در زمینه پخش زنده رویدادهای ورزشی مانند مسابقات اروپایی فعال هستند و برنامه های ویژه ای دارند اما اینکه کدام یک می تواند بیشترین مخاطب را جذب کند بستگی به میزان آگاهی مخاطب از نیاز مخاطب دارد. درک اهمیت این موضوع یکی از مهم ترین تجربیات من در تولید «یورو 2024» بود.

سردبیر «یورو 2024» درباره تفاوت برنامه سازی در اینترنت با برنامه سازی در تلویزیون نیز گفت: وقتی در تلویزیون برنامه می سازید، مخاطب برای تماشای برنامه شما پولی نمی دهد، اما در فضای مجازی، مخاطب هزینه می کند. برای تماشای یک برنامه و استفاده از اینترنت پولی. این نکته مسئولیت شما را به عنوان یک برنامه نویس بسیار افزایش می دهد. شما باید ارزش افزوده ای نسبت به آن برنامه های رایگان داشته باشید. اگر کیفیت مطلوب حاصل نشود طبیعتاً مخاطب به سراغ برنامه های دیگر می رود. این ارزش افزوده برای جذب مخاطب بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: معتقدم در دوربین های ورزشی تا حد زیادی به این دستاورد رسیده ایم. هم در ویژه برنامه جام ملت های آسیا و هم در ویژه برنامه اخیر جام ملت های اروپا این همراهی مردمی را تجربه کرده ایم.

معینی همچنین درباره ایده مجری و گزارشگر در ویژه برنامه یورو 2024 گفت: این کار جدیدی بود که دوربین های ورزشی انجام می دادند. این تصور غلط وجود دارد که بسیاری از مردم هنوز فکر می کنند که طرفداران فوتبال فقط مرد هستند. خیلی از خانم ها هستند که فوتبال می بینند و اخبار ورزشی را بسیار حرفه ای و جدی تر از آقایان دنبال می کنند. در این برنامه ویژه سعی داریم از افرادی استفاده کنیم که فارغ از جنسیتشان تجربه لازم در این زمینه را دارند. ما سعی می کنیم این فرضیه را که طرفداران ورزش و فوتبال فقط مرد هستند را رد کنیم.

وی افزود: در این برنامه مریم ماهور را به عنوان یکی از دو مجری اصلی داشتیم که به نظرم بسیار شایسته بود و با اشراف کامل اجرای این برنامه را دنبال می کرد. ترکیب او با نوید استاد رحیمی خیلی خوب بود. فرنوش جعفری را هم به عنوان گزارشگر در برنامه داشتیم که کار بزرگی انجام داد و توانست از سه جلسه بسیار آموزنده گزارش دهد. او اولین بازی را گزارش کرد، اما برای دو بازی بعدی گزارشگر انفرادی بود. او نشان داد که چیزی از خبرنگاران کم ندارد و درباره حضور این دو بانو در ویژه برنامه یورو 2024 نظرات بسیار مثبتی داشتیم.

سردبیر این ویژه برنامه فوتبالی تاکید کرد: همه این ایده ها ما را نگران کرد اما خوشبختانه با توجه به نجابتی که با همکاری دو زن ما نشان داد، نتیجه کار بسیار درخشان بود. پیام های زیادی از مردم دریافت کردیم، خانم های زیادی هم از ما تشکر کردند که اجازه ندادیم فضای برنامه کاملا مردانه باشد. این یک تجربه بسیار جالب و خوب برای همه ما بود که خستگی را از تنمان خارج کرد.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا