خدماتچه چیزیدانستنی هانکات

انواع لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی از قطعات مختلفی تشکیل شده است که کارکرد صحیح آن وابسته به عملکرد این قطعات می باشد. یکی از این قطعات لاستیک دور درب آن می باشد.
این لاستیک در فضای خالی بین دیگ و بدنه ماشین لباسشویی قرار دارد. وظیفه این قطعه این است که صدا های بلندی که در حین فعالیت دستگاه ایجاد می شود را دفع کند و از به گوش رسیدن آن جلوگیری کند.
علاوه بر این، لاستیک دور درب ماشین لباسشویی از نشتی آبی که در دستگاه قرار دارد جلوگیری کرده و مانع از شکستن شیشه و یا ایجاد لرزش و ارتعاش در حین کار کردن دستگاه می شود.

مهمترین انواع لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

به گزارش نمایندگی تعمیر لباسشویی ویرپول در مشهد ، این بخش از ماشین لباسشویی دارای چند نوع می باشد که در ادامه به معرفی برخی از آن ها می پردازیم.

1.    لاستیک ساده

ساده ترین نوع لاستیک درب ماشین لباسشویی این نوع می باشد. این لاستیک ساختار پیچیده ای نداشته و در آن هیچ گونه شیاری وجود ندارد.
در صورتی که در ماشین لباسشویی شما از این نوع لاستیک استفاده شده است هنگامی که با خرابی مواجه شود، خودتان می توانید به راحتی تعویض کرده و نیازی نیست که حتما از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

2.    لاستیک تک سوراخ

در این نوع لاستیک یک شیار وجود دارد که جهت گردش آب از آن استفاده می شود.
ساز و کار این لاستیک ها به این صورت می باشد که با استفاده از یک شیلنگ به جا پودری ماشین لباسشویی وصل می شوند و در حین فرآیند شستشو، توسط سوراخی که در آن ها وجود دارد، لباس ها را خیس کرده و بر روی آن ها آب می ریزند.

3.    لاستیک چراغ دار

از جدید ترین مدل های لاستیک های درب ماشین لباسشویی، لاستیک های چراغ دار می باشند.
در ساختار این لاستیک ها، اینبار از دو شیار استفاده شده است که یکی جهت گردش آب و دیگری برای لامپ ماشین لباسشویی می باشد. لاستیک های چراغ دار در مقایسه با دیگر لاستیک ها اندازه بزرگ تری دارند. نصب کردن این لاستیک ها بر روی دستگاه نیاز به مهارت و حتما باید جهت نصب آن و یا هنگامی که با خرابی مواجه می شود از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

برخی از علائم و مشکلات رایج در لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

لاستیک دور درب ماشین لباسشویی  نیز مانند سایر قطعات ، دچار خرابی یا مشکلاتی می شود که عملکرد دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهد.  مرکز تعمیر لباسشویی دوو در مشهد 5 مشکل رایج برای این قطعه را اینگونه نام می برد:

1.    سیاهی و تیرگی لاستیک

یکی از علائم و مشکلاتی که ممکن در لاستیک دور درب ماشین لباسشویی ایجاد شود، سیاه شدن آن می باشد. سیاه شدن لاستیک معمولا به دلیل وجود رطوبت در محیط دستگاه ایجاد می شود که در صورتی که برطرف نشود ممکن دستگاه را دچار مشکلات جدی تری بکند.
برای جلوگیری از چنین مشکلی توصیه می شود پس از هر با استفاده از ماشین لباسشویی، درب آن را حداقل به مدت 2 ساعت باز نگه دارید و لاستیک آن را با استفاده از یک دستمال کاملا خشک کنید.

2.    پارگی لاستیک

لاستیک درب ماشین لباسشویی پس از مدتی استفاده و با گذشت زمان دچار فرسودگی شده و احتمال پاره شدن آن افزایش می یابد.
در صورتی که این قطعه پاره شود حتی اگر بسیار جزئی باشد، موجب بیرون ریختن آب از ماشین لباسشویی می شود. از این رو اگر لاستیک درب ماشین لباسشویی شما دچار پارگی شده است، راهی جز تعویض کردن آن وجود ندارد.

3.    کپک در لاستیک

از جمله مشکلات رایج در لاستیک درب ماشین لباسشویی، ایجاد کپک در آن می باشد.
کپک معمولا به دلیل وجود گرما و رطوبت در محیط دستگاه ایجاد شده که باعث رشد باکتری های زیادی در دستگاه می شود. این کپک ها در صورتی که از بین نروند در هنگام شستشو ممکن است بر روی لباس ها بنشینند و مشکلاتی را برای افرادی که آلرژی و یا حساسیت های پوستی دارند ایجاد کنند.
جهت جلوگیری از ایجاد کپک در لاستیک درب دستگاه، توصیه می شود آن را به صورت دوره ای منظم با استفاده از مواد مناسب تمیز کنید.

4.    پوسیدگی لاستیک

طول عمر لاستیک دور درب ماشین لباسشویی به طور متوسط بین 3 تا 5 سال می باشد و پس از آن کارایی خود را از دست می دهد.
توصیه می شود پس از گذشت این زمان این قطعه را تعویض کنید تا مشکلاتی نظیر پارگی لاستیک که در بالا به آن اشاره کردیم در دستگاه شما ایجاد نشوند.

همانطور که گفتیم لاستیک درب ماشین لباسشویی از قطعاتی است که در صورت خرابی اختلالاتی را در دستگاه ایجاد می کند. مراقبت و استفاده صحیح از ماشین لباسشویی ، مانع از خرابی قطعات مختلف آن از جمله لاستیک دور درب ماشین لباسشویی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا