بازی

34000 قطعه لگو در خودروی فرمول 1 / این ابرخودروی مک لارن تماما از لگو ساخته شده است اما واقعی است!

تینا مزدکی: در سال 2013، مک لارن ابرخودروی نمادین P1 را معرفی کرد که می‌توانست به سرعت 350 کیلومتر در ساعت برسد. پروژه جدید شرکت لگو ساخت این ابرخودروی مک لارن بود و این یک شاهکار مهندسی خلاقانه بود. مانند لگو P1 می تواند در مسیر مسابقه رانندگی کند.

مک لارن اتوموتیو برای ساخت این خودروی تمام عیار با لگو همکاری کرد. بر اساس گزارش ها، برای ساخت این شاهکار 23 متخصص از هر دو شرکت نیاز بوده است. آنها بیش از 8344 ساعت را صرف توسعه آن کردند و سپس خودرو را در 2210 ساعت ساختند.

در این پروژه از 342817 قطعه لگو زرد رنگ از 393 نوع مختلف استفاده شده است که 11 عدد از آنها به صورت ویژه برای پروژه قالب گیری شده است.

این خودرو هنوز برای عملکرد واقعی به یک قاب فولادی و تایرهای واقعی نیاز دارد، اما جالب اینجاست که حتی سیستم موتور P1 از 8 بسته موتور الکتریکی تشکیل شده است که هر کدام دارای 96 موتور لگو با کارایی بالا هستند تا از مک لارن V8 اصلی تقلید کنند.

34000 قطعه لگو در خودروی فرمول 1 / این ابرخودروی مک لارن تماما از لگو ساخته شده است اما واقعی است!

مک لارن این خودرو را به راننده تیم فرمول یک خود، لاندو نوریس هدیه داد. نوریس یک دور کامل از پیست سیلورستون بریتانیا را با سرعت 64 کیلومتر در ساعت طی کرد و تقریباً 6 کیلومتر مسیر را طی کرد. این اولین بار است که یک سازه لگو توسط یک راننده فرمول 1 رانده می شود و یک دور کامل را در پیست کامل می کند.

البته این اولین بار نیست که آنها یک مدل مسابقه ای در اندازه واقعی با لگو می سازند. در سال 2018، این شرکت اولین بوگاتی شیرون را با بیش از یک میلیون قطعه لگو ساخت. اگرچه این خودرو تقریباً 635 کیلوگرم سبکتر از خودروی واقعی است، اما توانسته یک خط مستقیم را تنها در 19 کیلومتر طی کند.

منبع: popsci

227323

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا