ترند های روز

گنجینه ای باشکوه به نام سینمای ملی ایران

مراسم افتتاحیه به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون وی به همراه رئیس سازمان و مدیران سینمایی کشور و با حضور جمعی از هنرمندان و خبرنگاران برگزار شد.

بدون شک فیلم خانه ملی گنجینه گرانبهایی از میراث سینمایی کشور است که به گواه اطلاعات موجود طی سالیان متمادی با سختی ها و مشقت های فراوان به این مرحله پربرکت رسیده است. افتتاح ساختمان سینما یکی از کارهایی بود که سال ها به طول انجامید و حالا جای خوشحالی است که به پایان خوب و دلچسبی رسیده است.

سینمای ملی به‌عنوان اصلی‌ترین مرکز حفظ اسناد تصویری و سینمایی کشور، حذف از مواضع و ارتباطات سیاسی، توجه و اهتمام ویژه همه دولت‌ها را در حین و در جریان تولیدات سینمایی می‌طلبد و نقشی غنی‌ساز و غنی‌کننده داشته باشد. . آرشیو فیلم به عنوان یک وظیفه افتخارآمیز برای مدیران فرهنگی و هنری باید به یک امر رایج تبدیل شود.

از زمان ورود سینما به ایران، علاقه مردم به این صنعت هنری همواره رو به افزایش بوده و شواهد موجود و حقایق ثبت شده همواره بر اهمیت روزافزون آن تاکید داشته و بر این اساس، هر چه جلوتر می‌رویم، نیاز به وجود بیشتر می‌شود. و تجهیز سینمای ملی ایران هر چه بیشتر با گنجینه هایش رشد خواهد کرد.

با اندوخته های موجود در خزانه سالن سینما، آینده نشان خواهد داد که این مکان علاوه بر حفظ میراث سینمای ایران می تواند مرجعی برای نیازهای آموزشی مراکز علمی و دانشگاهی کشور در زمینه های علمی و علمی باشد. تحقیق و بررسی. و از این پس می تواند رونق داشته باشد و شکوه آینده خانه فیلم ملی ایران را با نقشی فعال و پربار در معرفی غنای فرهنگ و هنر این سرزمین متصور بود که نشان از توانایی فیلمسازان و هنر دارد. سینمای دیروز و امروز کشور برای نسل های آینده…

آنچه پس از گذراندن مراحل سخت ساخت و بهره برداری و مهمتر از آن تجهیز ساختمان سینما در این دولت حائز اهمیت است، لزوم ایجاد بستری امن و مناسب برای ادامه حیات سینمای ملی و جلب حمایت آیندگان است. دولت ها. این سالن تخصصی سینمای ایران نسبت به سایر سمت های اداری سازمان سینمایی فاقد مدیریت جذاب است و در نتیجه کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

با توجه به سرعت بالا و رشد سریع فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌های مختلف رسانه‌ای و آثار دیداری و شنیداری، مجموعه سینمایی نیازمند حمایت مستمر و کافی دولت‌ها در توسعه دانش و معرفی فناوری‌های روز برای حفظ و نگهداری است. حفظ گنجینه سینمای ایران البته این اهمیت حداقل در 10 سال اخیر با نگاه حمایتی همه کارگردانان وقت در سازمان، به دور از جریانات سیاسی، در ساخت و ساز و تجهیز دیده شده است. فضای فیلم و نگرانی ها در این زمینه را کاهش داده است. اما برای رسیدن به نقطه مطلوب باید به طور مستمر دغدغه های موجود را برای رفع نیازهای سینما از نظر حفظ میراث آثار سینمایی سنجید، رصد و رفع کرد تا گنجینه سینمای ملی تالار ایران مانند یک بدرخشد. جواهری گرانبها در تاریخ فرهنگ و هنر ایران.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا